معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: در سال جاری ۲۷ رشته جدید در هنرستان های شاخه فنی و حرفه ای استان کردستان تاسیس و ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی نامدار روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان در سنندج، گفت: طبق آمار های رسمی به رغم کاستی های حاکم در حوزه آموزش و پرورش بالغ بر ۸۴۳ دانش آموز یعنی ۳۷.۵۶ درصد در شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش در استان به تحصیل مشغول هستند.

وی اظهار داشت: افزودن ۲۷ رشته جدید به این شاخه شامل ۱۱ رشته مختص فنی و حرفه ای و ۱۶ رشته هم مربوط به کاردانش از جمله اقدامات انجام شده در گستردگی این شاخه در استان محسوب می شود.

نامدار توسعه مدارس شبانه روزی را در استان حائز اهمیت دانست و گفت: سال گذشته سه هزار و ۱۲۶ نفر با ۵۹.۲ درصد در مدارس شبانه روزی استان به تحصیل مشغول بودند و در سال جاری نیز این تعداد با ۱۵ درصد افزایش به پانزده هزار و ۱۵۳ نفر ارتقا یافت.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: وجود ۱۱۹ باب مدرسه و ۹۱ آموزشگاه مستقل و نیز ۲۸ ضمیمه برای تحصیل دانش آموزان هنرستانی لحاظ شده است.

نامدار به برخی چالش ها هم اشاره کرد و گفت: محدود بودن فضای خوابگاهی و پرداخت هزینه غذایی از جمله مشکلات این حوزه تلقی می شود که می طلبد در جهت تامین هزینه تمهیداتی اتخاذ شود.

وی همچنین به برخی دستاورد های حوزه معاونت آموزش استان اشاره ای داشت و گفت: کسب رتبه دوم کشوری هفتمین المپیاد نانو، کسب رتبه ی چهارم کشوری پانزدهمین دوره ی مسابقات علمی_کاربردی هنرستان های کاردانش، کسب رتبه ی عالی کشوری ارزیابی پروژه های مهر سال های ۹۳ تا ۹۶ و افزایش ۰.۴ میانگین نمره ی دروس نهایی متوسطه نظری در خرداد امسال از جمله رهاورد این حوزه تلقی می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.