به گزارش خبرنگار ایرنا، جمشید انصاری روز پنجشنبه در بیستمین جشنواره شهید رجایی و دومین همایش سالانه کردستان در مسیر توسعه اظهار کرد: تصور مردم بر این است که مسئولان دولتی در انجام امور آنها سلیقه ای عمل می کنند لذا در کنار تلاش برای بهبود نظام اداری باید تلاش مضاعفی جهت زدودن این ذهنیت نیز انجام داد.
وی افزود: اراده دولت و برنامه های آن بر این است که تا پایان دولت دوازدهم، خدمات مورد نیاز به مردم توسط دستگاه های اجرایی در بستر الکترونیکی انجام شود تا مردم نیازی به یافتن آشنا که یک مشکل اساسی در نظام اداری محسوب می شود، برای دریافت خدمات دستگاه های اجرایی دولتی نداشته باشند.
انصاری تاکید کرد: توسعه دولت الکترونیک و ارائه خدمات در این بخش همچنین به مبارزه با فساد کمک می کند و موجب ارتقای سلامت و تسهیل ذهنیت مردم نسبت به نظام اداری کشور می شود.
وی با بیان اینکه عدالت استخدامی و شایسته گزینی در نظام اداری یکی دیگر از برنامه هایی است که دولت پیگیری می کند، گفت: سه سال است هر نوع جذب در سیستم اداری دولتی از طریق برگزاری آزمون استخدامی صورت می گیرد چون معتقدیم باید شایسته ترین انسان ها برای خدمت به مردم در دستگاه های اداری جذب شوند.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: هیچ نیروی کارمعینی بدون شرکت و قبولی در ازمون استخدامی تبدیل وضعیت داده نخواهد شد و شرط اصلی تغییر وضعیت از قراردادی به پیمانی فقط از طریق آزمون سراسری خواهد بود.
به گفته وی، ارتقای سطح شفافیت امور اداری و پاسخگویی در نظام اداری و مقابله با فساد در کنار ارتقای بهره وری با جدیت توسط دولت پیگیری می شود.
وی همچنین با اشاره به شرایط انتخاب دستگاه های برتر در جشنواره شهید رجایی و لزوم تغییر روش های انتخاب، یادآور شد: وقتی استان کردستان در شاخص های توسعه جایگاه مناسبی ندارد یعنی اینکه شرایط مطلوب نیست پس باید بررسی شود کدام دستگاه خوب کار نمی کند و وضعیت خوب نیست.
انصاری اظهار کرد: مبنا برای انتخاب دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی بهتر عمل کردن یک دستگاه در اجرای برنامه اصلاح اداری است و نباید این تصور ایجاد شود که دستگاه منتخب، دستگاه برتر همه امور است.
در پایان این آیین، مدیران و دستگاه های برتر استان کردستان در پیشبرد اصلاح نظام اداری در بخش های پنجگانه معرفی و با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدایایی مورد تجلیل قرار گرفتند.
خبرنگار: امید بهمنی ** انتشار: مجید سلیمانی
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.