سرهنگ عیسی گوهری دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بارش باران و وزش باد در بیشتر جاده های استان از ساعتی پیش آغاز شده است، اظهار کرد: نیروهای پلیس راه در نقاط حساس، حادثه خیز و محل های معین جاده ها مستقر هستند.
به گفته وی، با وجود اینکه در ارتفاعات استان بارش برف گزارش شده است اما تاکنون برف بر روی سطح جاده های ارتباطی نداشته ایم و تردد خودروها به سهولت در حال انجام است.
وی افزود: اما طبق پیش بینی های هواشناسی استان بارش برف تا اواخر روز سه شنبه در مناطق مختلف این استان دور از انتظار نیست از این روز لازم است رانندگان با رعایت تمام جوانب، در جاده ها تردد کنند و تجهیزات ایمنی از جمله زنجیر چرخ همراه داشته باشند.
فرمانده پلیس راه کردستان ادامه داد: طرح زمستانی پلیس راه که از 20 آذر آغاز شد هم اکنون در تمام جاده های مواصلاتی این استان در حال اجرا است.
سرهنگ گوهری یادآور شد: همکاری با عوامل راهداری استان در این طرح از اولویت های پلیس راه است و در صورت تشدید بارندگی ها، عوامل راهداری و پلیس راه به رانندگان کمک می کنند.
طبق اعلام اداره کل هواشناسی کردستان سامانه بارشی فعال در استان تا عصر سه شنبه مستقر است و بارش در ارتفاعات به صورت برف پیش بینی می شود
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی قرار دارد که میانگین بارش سالیانه آن 540 میلی متر و 2 برابر میانگین کشوری است.
خبرنگار: حسن حسین زاده ** انتشار:
3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.