مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ایجاد اشتغال در روستا را مهم برشمرد و گفت: مبنای اصلی توسعه شهر به توسعه و رونق تولید در روستا بر می‌گردد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برهان صلواتی روز یکشنبه در جلسه ستاد اشتغال شهرستان در سنندج، افزود: بیکاری پدیده و معضل فعلی کشور و استان است که باید مورد توجه و باور قطعی مسئولان قرار گیرد از این رو اولویت و مبنای کاری خویش را بر این مقوله مهم متمرکز می کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه روستایی مبنای توسعه اصلی شهر هاست، اظهار داشت: با رونق تولید و بهبود وضعیت معیشت در روستا ها از معضلات شهری همانند حاشیه نشینی و بزه کاری و اعتیاد کاسته می‌شود از این رو باید به اشتغال در روستا ها هم توجه ویژه شود.

صلواتی خاطر نشان کرد: توسعه روستاها با اجرای طرح هادی و تکمیل زیر ساخت های عمرانی رو به رشد و آبادانی است که می تواند گرشگری را که مزیت استان قلمداد می شود را رونق بخشد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان موانع و سخت گیری های بانک ها را جهت پذیرش طرح های اقتصادی مورد توجه قرار داد و گفت: طبق شیوه نامه های ابلاغی بایستی بانک ها زمینه و بستر ترغیب کار آفرینان را با پرداخت تسهیلات به اشتغالزایی گسترده مهیا کنند و از ضوابط دست و پا گیر بپرهیرند.

صلواتی مشکل اصلی کشور را اشتغال و سرمایه گذاری اعلام کرد و گفت: بیکاری سایر ابعاد زندگی شخص چون درجه تقوا و ایمان و اعتقاد را هم تحت تاثیر قرار می دهد و در نهایت منجر به ایجاد مسائل و معضلات اجتماعی می شود.

صلواتی خاطر نشان کرد: هیچ توسعه ای در کشور رخ نمی دهد مگر در سایه فعال شدن بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی که تحقق این مهم نیز در گرو بها و ارج‌نهادن به طرح‌های اقتصادی کار آفرینان و سرمایه‌گذاران است.

وی عنوان کرد: سرمایه‌گذاری مقوله‌ای است که بخشی از آن به مردم و قسمتی هم به مشوق‌های سرمایه گذاری برای اخذ تسهیلات در قالب طرح اشتغال فراگیر تعیین می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.