به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز شنبه در آیین گرامیداشت حماسه 9 دی روز میثاق امت با ولایت در سالن آزادی سنندج اظهار کرد: توطئه ها برای براندازی نظام و انقلاب از همان آغاز پیروزی انقلاب شروع شد و دشمنان انواع و اقسام توطئه ها را بکار گرفتند و با تمام توان به میدان آمدند اما تاکنون راه بجایی نبرده اند.
وی بیان اینکه توطئه ای که با عنوان تقلب در انتخابات سال 88 توسط دشمنان چیده شد یک فتنه بود، افزود: فتنه به گونه ای است که قابل تشخیص نیست و ظاهری گول زننده دارد لذا ممکن است افرادی با فتنه و فتنه گران همراه شوند که در سال 88 این اتفاق در کشور افتاد.
نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: فتنه از جنگ رو در رو بسیار خطرناک تر است چرا که در جنگ دشمن شناخته شده است و می توان با آن مقابله کرد اما فتنه گول زننده است و بسیاری آن را باور می کنند و تا این باور از بین برود ممکن است اتفاقات ناگواری پیش بیاید.
به گفته وی، بدنبال فتنه سال 88 و با رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری و بصیرت و هوشیاری ملت ایران، انقلاب بزرگی در 9 دی اتفاق افتاد و بساط فتنه و فتنه گر بر چیده شد.
آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه با مروری بر اتفاقات فتنه سال 88 مشخص می شود چه توطئه بزرگی علیه ملت ایران برنامه ریزی شده بود، گفت: مردم ایران اسلامی در طول تاریخ پر از فراز و نشیب انقلاب هر جایی که لازم بوده وارد شدند و این بار نیز فتنه و فتنه گران را به زباله دان تاریخ ریختند.
وی یادآور شد: آنگونه که اعلام شد 17 سفارتخانه خارجی به صورت جدی بر روی موضوع فتنه سال 88 کار کردند و برای رسیدن به اهداف خود، فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی و خبرگزاری های برتر دنیا را در اختیار داشتند اما با حضور با بصیرت مردم شکست خوردند.
نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: دشمنان نظام می ‌خواهند ملت ما را از دین و آیین خود برگردانند و با تمام توان در صدد این تغییر هستند و از هیچ ترفندی برای تحقق هدف شان چشم پوشی نمی کنند.
وی افزود: یکی از آثار فتنه که هنوز هم مردم گریبانگیر آن هستند بحث تحریم هاست که دشمنان نظام اسلامی در صدند با فشار آوردن به مردم به نقشه های شوم خود دست یابند.
به گفته وی، نظام اسلامی ایران که دشمنان بدنبال انزوای آن بوده و هستند امروز در اوج عزت و اقتدار قرار دارد و در زمینه های مختلف به الگویی برای سایر کشورها تبدیل شده است.
به گزارش ایرنا، هشتمین سالگرد گرامیداشت حماسه 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت همزمان با سراسر کشور صبح روز شنبه در سالن آزادی شهر سنندج برگزار شد.
مراسم گرمیداشت حماسه 9 دی در سنندج با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسئولان در سالن آزادی برگزار شد و شرکت کنندگان در این آیین با سردادن شعارهای الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، خامنه ای، خمینی دیگر است، ولایتش، ولایت حیدر است و خامنه ای کوثر است، دشمن او ابتر است، تا زنده ایم با ولایت رهبری هستیم، ما همگی برادریم - مطیع امر رهبریم و خونی که در رگ ماست - هدیه به رهبر ماست خشم و انزجار خود را از دشمنان نظام و انقلاب را نشان دادند.
در این آیین قطعنامه حماسه 9 دی در پنج بند قرائت شد و با بانگ الله و اکبر شرکت کنندگان تایید شد.
در تقویم ایران اسلامی 9 دی روز بصیرت و میثاق با ولایت نامگذاری شده است.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.