حجت الاسلام علی حائری زاده روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت سالروز ولادت حضرت امام حسن عسکری (ع) ادامه داد: مسجد بهشت ساز است و بعنوان دژ مستحکم مبارزه با شیطان و مصدایق شیطانی محسوب می شود.
این خطیب حوزه علمیه قم افزود: مسجد بعنوان سنگر معرفی شده و از مقدسات گرانقدر محسوب می شود و باید در میان مسلمین و دیگر مومنین قداست آن حفظ شود.
این مبلغ حوزه علمیه قم با بیان اینکه اولین بنیانگذار مسجد، حضرت پیامبر(ص) هستند به تشریح برخی حوادث زمان نبی مکرم اسلام(ص) در تکریم مسجد و پاسداری حضرت علی (ع) از فرمایشات و دستورات ایشان پرداخت و سپس ادامه داد: هرچه رنگ و بوی خدا داشته باشد، از مصادیق مختلف مانند؛ زمان(یوم الله) مکان(حرم الله)و حتی انسان مقدس است و باید قداست آن حفظ شود.
حجت الاسلام حائری زاده با بیان اینکه کار مسجد آشنایی مردم با خدا و قرب الهی است، افزود: کسی که برای آبادانی مسجد گام بر می دارد، به همان میزان آشنایی و قرب الهی مردم با خدا، از الطاف و معنویات آن بهره خواهد گرفت، به همین دلیل نیز قرآن کریم آنان را مومنین به خدا معرفی کرده است.
وی به بیان گوشه ای از جایگاه رفیع امام حسن عسکری (ع) و وجود مبارک حضرت امام زمان(عج) پرداخت و خاطرنشان کرد: شناخت امام بدون حضور در مسجد ممکن نیست، زیرا امام و در حال حاضر، ولی فقیه از مسجد برخواسته و قیام کرده اند و بر جایگاه مسجد تاکید فراوان دارند.
این مبلغ حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مسجد اسلحه را به قلم تبدیل می کند اظهار کرد: در قرآن مجید نیز جایگاه قلم نزد خداوند متعال مورد قسم قرار دارد و این جایگاه ناشی از تاثیر بسیار مهم آن در سازندگی انسان است.
آئین امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان، ائمه جمعه شهرهای بیجار، امام جمعه اهل سنت و جمعی از اهالی این شهر برگزار شد.
مردم شهرستان بیجار در برگزاری و گرامیداشت آیین های ولادت و شهادت ائمه اطهار(ع) بسیار فعال هستند و نقش پر رنگی دارند.
آیین و جشن ولادت حضرت امام حسن عسگری(ع) و مراسم تبریک به مقام صاحب العصر(عج) به مدت سه روز در مساجد حضرت امام حسن عسکری (ع) و مسجد قائم (عج) در حال برگزاری است.
خبرنگار: سید باقر سبحانی** انتشار: امید بهمنی
7350/6108
برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.