مهدی علی مسیمر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اتاق عمل بیمارستان شهید بهشتی قروه، همراه سرای بیمار شماره 2 بیمارستان توحید، بخش دیالیز بیمارستان توحید، همراه سرای بیمارستان سینا در کامیاران و بخش خون و انکولوژِی کودکان طرح های در دست اجرا توسط خیرین کردستانی است.
وی هدف از اقدامات خداپسندانه خیرین کردستانی را توسعه امکانات مورد نیاز بخش سلامت و رفع محرومیت در مناطق محروم این استان اعلام کرد.
مسیمر هزینه مورد نیاز برای اجرای این پنج طرح خدماتی، بهداشتی و درمانی را که از سوی خیرین سلامت استان کردستان در حال اجراست را 27 میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام کرد.
وی احداث سه داروخانه در بیمارستان های بیجار، کامیاران و قروه، 2 اورژانس بیمارستانی در بیجار و قروه، احداث بخش خدماتی زایمان ال دی ار بیمارستان بعثت سنندج، ایجاد بخش دیالیز در بیمارستان های کامیاران، توحید سنندج، سقز، بانه و مریوان، احداث درمانگاه تخصصی در مریوان، احداث سه واحد همراه سرای در بیمارستان های توحید، بعثت سنندج و سینای کامیاران را از جمله اقداماتی دانست که توسط خیرین حوزه سلامت استان در دست اجرا است.
وی تاکید کرد: سه درمانگاه در 2 روستای خامسان کامیاران و 2 مرکز در روستای ابراهیم آباد دیواندره و سقز و سه واحد بهداشتی دیگر در کامیاران، کاشتر آهنگران تاینه (گاوشان) نیز توسط خیرین سلامت استان احداث شده است.
مسیمر یادآور شد: سه اورژانس جاده ای در شهرستان های کامیاران، دلبران قروه و بانه احداث شده و سه دستگاه آمبولانس نیز با مشارکت خیرین برای این مراکز خریداری شده است.
وی از اتمام پروژه درمانگاه تخصصی شهرستان بیجار نیز خبر داد و گفت: تاکنون 2 آزمایشگاه از سوی خیرین کردستانی در شهر بانه و روستای بیساران سروآباد ساخته شده است.
مسیمر با اشاره به اینکه خیرین کردستانی پنج بخش ویژه کودکان را در بیمارستان های استان ساخته و تحویل داده اند، اضافه کرد: پنج بخش شامل تالاسمی کودکان در بانه، ان ای سی یو یا بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان بعثت سنندج، بخش بستری کودکان قروه و بخش ویژه در بیمارستان بیجار از دیگر اقدامات خیرین سلامت است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 65 قطعه زمین از سوی خیرین کردستانی اهدا شده است، گفت: یک واحد ساختمانی به مساحت یک هزار متر در سنندج برای مرکز بهداشتی شهری و مقادیری تجهیزات پزشکی و غیر پزشکی و وجه نقد و مصالح ساختمانی نیز از سوی خیرین حوزه سلامت به این بخش کمک شده است.
به گفته وی، دستگاه سی تی اسکن مورد نیاز شهرستان بانه از سوی خیرین کردستانی خریداری و در مرکز درمانی این شهر نصب و راه اندازی شد.
وی همچنین احداث 2 مرکز تخصصی درمان ناباروری در بیمارستان بعثت و دیابت در بیمارستان توحید را از دیگر اقدامات خیرین کردستانی اعلام کرد.
مجمع خیرین سلامت استان کردستان در نیمه دوم سال 88 آغاز بکار کرد، از ابتدای تاسیس این مجمع تاکنون 310 میلیارد ریال از سوی خیرین به بخش های مختلف دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای طرح های عمرانی، درمانی، خدماتی، زمین، تجهیزات پزشکی و مصالح ساختمانی کمک شده است.
مردم نیک اندیش و خیر استان کردستان می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 5098233 بانک رفاه کارگران نزد شعبه آبیدر کد 775 یا شماره کارت 5894631890823230 و شماره حساب 0109650633002 و همچنین شماره کارت 6037691990143109 نزد بانک صادرات شعبه میدان آزادی کد شعبه 1384 واریز کنند.
از سال 88 تاکنون تاکنون 39 پروژه بهداشتی و درمانی از سوی خیرین کردستانی در این استان اجرا شده است.
خبرنگار: شیوا اردلان منش ** انتشار: مجید سلیمانی
7352/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.