به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز سه شنبه در همایش تجلیل از خادمان، فعالان و خیرین قرآنی شهرستان بانه اظهار کرد: این دارالقرآن از محل کمک دفتر مقام معظم رهبری در زمینی به مساحت یک هکتار ساخته خواهد شد.
وی با تاکید بر ضرورت وجود دارالقرآن در همه شهرها افزود: در دیگر شهرهای استان هم با هدف آموزش قرآن کریم و توسعه فرهنگی قرآنی، دارالقرآن و مجتمع های قرآنی تاسیس می شود همچنین دانشگاه قرآن هم با بودجه دفتر مقام معظم رهبری در سنندج ساخته می شود.
آیت الله حسینی شاهرودی تاکید کرد: با مساعدت فرمانداری، راه و شهرسازی و تبلیغات اسلامی زمینی به مساحت 600 مترمربع برای ساخت دارالقرآن و مجتمع قرآنی اختصاص می یابد.
وی به جایگاه قرآن کریم در زندگی انسان ها اشاره کرد و گفت: بهترین راه سعادت بشریت را قرآن کریم به انسان ها نشان می دهد و هر جا که انسان به دستور قرآن عمل کرد عزت و عظمت خود را پیدا کرده است.
وی یادآور شد: هر چه در مفاهیم قرآنی تامل کنیم مسائل تازه و عمق عظمت این کتاب آسمانی و آیات قرآنی را بیشتر درک می کنیم چون در آیات قرآن ریزترین مسائل زندگی انسان بیان شده است.
نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: منافقین بدترین دشمن نظام اسلامی هستند چون اعتقادی به دین و اسلام ندارند و همیشه بدترین ضربه ها را به اسلام زده اند.
آیت الله حسینی شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کشورهایی که ذلت آمریکا و همپیمانانش را قبول کردند با بحران مواجه شدند، افزود: در سال 2017 فجیع ترین جنایت ها علیه مردم یمن صورت گرفت و حتی اجازه ندادند دارو و مواد غذایی به دست مردم برسد.
وی یادآور شد: ایران اسلامی تنها کشوری بود که مخالفت خود را با رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کرد و از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین در برابر زورگویان متجاوز حمایت کرد.
در این همایش از برخی خادمان، فعالان قرآنی و خیرین حوزه قرآنی شهرستان بانه با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
خبرنگار: زینب طلایی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7469/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.