علی اشرف هدایت نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برخی مربیان کشتی در کردستان انتقاد پذیر نیستند و تمایلی به استفاده از تجربه مربیان پیشکسوت خود ندارند.
وی افزود: برخی مربیان همکاران خود را قبول ندارند و جزء تعداد انگشت شماری از آنها، اکثریت آنچنان دانشی ندارند که به شاگردان و ورزشکاران منتقل کنند.
هدایت نژاد با بیان اینکه این مربیان به همان روش سنتی که مردود است برنامه ها را پیش می برند، یادآور شد: آنان حاضر نیستند از دانش مربیان بزرگی چون جمشید خیرآبادی در کشتی فرنگی و نبی احمدی در کشتی آزاد بهره گیرند.
به گفته وی، اگر هیات هر شهرستان بخواهد تغییراتی یا جابجایی در سالن های ورزشی انجام دهد با عکس العمل سریع و واکنش مربیان در فضای مجازی مواجه می شود.
رئیس هیات کشتی کردستان با بیان اینکه این ورزش در سال های گذشته با فراز و نشیب های زیادی مواجه بوده است، گفت: اگر نقطه قوتی در کشتی کردستان وجود دارد، کسب افتخارات جوانان است و ما در راس هرم این ورزش فقط خدمتگزار بوده ایم.
هدایت نژاد اعتبارات اختصاص داده شده به کشتی را قابل قبول دانست و اضافه کرد: با حمایت دلسوزانه مدیرکل ورزش و جوانان در تمامی مسابقات قهرمانی رده های سنی کشور حضور داشته ایم و کمک های قابل توجهی به هیات ها بویژه کشتی شده است.
رئیس هیات کشتی کردستان یادآور شد: کشتی گیران کردستانی عناوین بسیاری از جمله قهرمانی در آسیا در رده جوانان و بزرگسالان در کشتی فرنگی و قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی کسب کرده اند.
هدایت نژاد به برنامه ها و اقدامات هیات کشتی نیز اشاره کرد و افزود: از سال گذشته برای رشد و شکوفایی و بالندگی خردسالان و نونهالان در کشتی فرنگی از وجود پرتلاش ودلسوز مربیان باتجربه در خانه کشتی بهره برده و این مربیان بدون چشمداشت جامعه کشتی را یاور بوده اند.
به گزارش ایرنا، 2 هزار و 600 کشتی گیر سازمان یافته و بیمه شده کردستانی در رشته فرنگی و آزاد مشغول به فعالیت هستند.
سامان عزیزی تنها کشتی گیر فرنگی کار کردستانی عضو تیم ملی است، بدلیل نبود حامی مالی، هیچ نماینده ای از کشتی استان کردستان در لیگ های کشوری حضور ندارد.
خبرنگار: وریا کرمی ** انتشار: مجید سلیمانی
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.