به گزارش خبرنگار ایرنا، در این جشنواره علاوه بر عرضه انواع غذاهای سنتی، آثار و دست سازه سواد آموزان شامل کلاش، فرشینه، گلیم، کریستال، بافندگی و خیاطی به معرض نمایش گذاشته شده است.
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان در حاشیه این جشنواره با اشاره به اهمیت سواد در جامعه گفت: با تلاش های انجام شده از سوی نهضت سوادآموزی، امروز بیش از 81 درصد مردم استان با سواد هستند و در چهار دهه گذشته به صورت میانگین هر سال 12.5 درصد اقشار بیسواد در استان با سواد شده اند.
رمضان یوسفی با اشاره به آسیب های ناشی از بیسوادی، دور بودن از برنامه ریزی و عدم توانایی در اداره اقتصاد خانواده را از آسیب های بیسوادی دانست و افزود: اداره خانواده، بهداشت و سلامت خانواده با سواد رابطه تنگاتنگ دارد.
وی به ویژگی های مراکز یادگیری نیز اشاره کرد و یادآور شد: ورود به فعالیت های اجتماعی، آموزش سواد، آموزش مهارت های اساسی زندگی، آموزش مهارت های اجتماعی، آموزش حقوق شهروندی و حرفه آموزی از جمله ویژگی های این مراکز است.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان با تاکید بر ضرورت تجهیز مراکز یادگیری به امکانات مورد نیاز، ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد راه اندازی مراکز یادگیری محلی در سایر نقاط استان و مرکز باشیم .
هفتم دی سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در سال 1358 است به همین مناسبت از دوم تا هشتم دی به عنوان هفته نهضت سواد آموزی نامگذاری شده است.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.