به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر توان روز سه شنبه در جمع دهیاران بخش کرفتو اظهار کرد: دهیاران به عنوان رابط بین حاکمیت و مردم، با احساس مسئولیت و تعهد در پیشبرد امور روستاها تلاش کنند.
وی ادامه داد: همکاری مردم برای توسعه روستاها امری ضروری است و دهیاران باید با مشارکت مردم زمینه زیباسازی و بهسازی معابر و کارهای فرهنگی و اجتماعی را فراهم سازند.
توان افزود: با توجه به محدودیت منابع دولت، جلب مشارکت مردم بهترین راه حل برای رفع مشکلات روستاها است و در این ارتباط دهیاران باید بیشتر تلاش کنند.
فرماندار دیواندره در بخش دیگری از سخنان خود به تسهیلات اشتغال فراگیر اشاره کرد و گفت: سهم اعتبارات اشتغالزایی شهرستان دیواندره از این محل 320 میلیارد ریال است که با این اعتبار می توان اشتغالزایی خوبی در روستاها ایجاد کرد.
توان اضافه کرد: دهیاران از طریق مشارکت اهالی روستا و بکارگیری جوانان تحصیل کرده در قالب استفاده از تسهیلات اشتغال فراگیر، واحدهای اقتصادی روستایی را فعال و اشتغال در روستاها را تقویت کنند.
مهدی هاشمی نسب سرپرست بخشداری کرفتو هم گفت: بخش کرفتو ظرفیت خوبی در بحث کشاورزی و دامپروری دارد که با تلاش دهیاران برای جذب اعتبارات اشتغال زایی در روستاها و تشویق مردم برای ایجاد شغل می توان از آن بهره برد.
در این نشست دهیاران روستاهای تابعه بخش کرفتو گزارشی از وضعیت روستاهای خود ارائه کردند.
41 دهیاری در روستاهای بخش کرفتو ایجاد شده است، شهرستان دیواندره 80 هزار نفر جمعیت (36 هزار نفر شهری و 44 هزار نفر روستایی) دارد.
خبرنگار: منصور محمدی**انتشار: امید بهمنی
7353/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.