به گزارش خبرنگار ایرنا، این مجتمع تفریحی و گردشگری با سرمایه گذاری بخش خصوصی و در زمینی به مساحت چهار هزار و 511 متر مربع و زیربنای سه هزار متر در سه طبقه ساخته شده است.
مجتمع خانواده فامیلی لند (family land) دارای شهربازی سرپوشیده، سالن بولینگ، بیلیارد، کافی شاپ، سالن جشن، فودکورت بین المللی، فینگر فود، بوفه، رستوران اورمان مصنوعی و پارکینگ است و برای 121 نفر بصورت مستقیم و 80 نفر بصورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.
عملیات اجرایی ساخت این پروژه تفریحی و گردشگری 28 آبان سال 95 آغاز شد ولی در مدت زمان 9 ماه ساخت آن به اتمام رسید و اول آذر امسال بصورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرد و امروز چهارم دی نیز بصورت رسمی افتتاح شد.
استاندار کردستان در آیین افتتاح این مجتمع تفریحی گفت: ساخت این مجتمع تفریحی و گردشگری نشان می دهد که با ورود بخش خصوصی می توان پروژه های مختلف را در کمترین زمان ممکن ساخت و به بهره برداری رساند.
بهمن مرادنیا اظهار کرد: حمایت و همکاری با بخش خصوصی باید از سوی مدیران اجرایی جدی گرفته شود بنابراین آمادگی داریم که بستر ورود بخش خصوصی را در حوزه مختلف فراهم کرده و این بخش را همراهی کنیم چون معتقدیم با ورود بخش خصوصی می توان قدم های مثبتی برای توسعه استان برداشت.
وی ادامه داد: شهر سنندج به عنوان مرکز استان کردستان دارای ظرفیت های زیادی است و از طبیعت و زیبایی های خدادادی برخوردار است و باید همه تلاش کنیم این زیبایی ها بیشتر نمایان شود.
استاندار کردستان با بیان اینکه هم اکنون مشکلاتی در سطح شهر سنندج وجود دارد که نیازمند تلاش جدی مسئولان برای بر طرف شدن، است، گفت: برای رفع مشکلات موجود بخشی از مناطق حاشیه ای شهر 260 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.
مرادنیا تاکید کرد: از این میزان اعتبار مصوب شده، 130 میلیارد ریال برای اتمام پروژه بلوار کردستان در نظر گرفته شده است که امید می رود با همکاری بین دستگاه ها این پروژه تا شهریور سال آینده تکمیل و بخشی از مشکل ترافیک شهر را بر طرف شود.
وی افزود: همچنین 100 میلیارد ریال از این اعتبار برای ساماندهی ناحیه منفصل شهری نایسر در نظر گرفته شده و قرار است صرف احداث یک بلوار، ایجاد چهار واحد آموزشی و آسفالت معابر این ناحیه شود.
استاندار کردستان ابراز امیدوارزی کرد با همکاری شهرداری و اعضای شورای شهر و سایر متولیان امر و جدیت بیشتر مسدولان و مشارکت مردم، مشکلات و معضلات موجود در نواحی حاشیه و منفصل شهری برطرف شود.
** شهرداری سنندجی آمادگی بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی را دارد
شهردار سنندج نیز در این آیین گفت: شهرداری با کمک و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر آمادگی دارد که از ظرفیت فعالان بخش خصوصی برای اجرای چنین پروژه هایی استفاده کند.
حشمت الله صیدی افزود: در چارت سازمانی شهرداری، سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی ایجاد شده است که نقش بسزایی در جذب سرمایه گذار و تعامل با بخش خصوص دارد.
وی اظهار کرد: فرصت های سرمایه گذاری زیادی در سنندج وجود دارد و برای استفاده از این ظرفیت و با سیاستی که در مجموعه شورا و شهرداری وجود دارد میثاق نامه ای برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی امضا شده است.
شهردار سنندج با بیان اینکه این پروژه در کمترین زمان ممکن به نتیجه رسید و این مساله نوید کارهای بزرگتر است، گفت: مطالعات طرح گردشگری قشلاق گریزه نیز در حال اجراست و بسته های سرمایه گذاری و پروژه های مشارکتی این طرح نیز به فراخوان گذاشته می شود.
**در شرایط کنونی تنها راه برون رفت از مشکلات استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، کارآفرینی و گردشگری شورای شهر سنندج نیز با بیان اینکه اهمیت سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در زمینه های مختلف بر کسی پوشیده نیست، گفت: با توجه به عبور کشور از اقتصاد نفتی، تنها راه چاره رفع مشکلات استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است.
ارسطو گویلی افزود: در چنین شرایطی شهرداری نمی تواند برای انجام فعالیت های خود به اقتصاد دولتی متکی باشد بنابراین باید خود وارد عمل شده و از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود استفاده و بستر را برای ورود بخش خصوصی فراهم کند.
وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های جدی ما در سنندج نبود یک مجتمع تفریحی و شهربازی بود، یادآور شد: این مجتمع کاملا در شان مردم این شهر است و می تواند آغازی برای سرمایه گذاری عصر نوین در سنندج باشد.
عضو شورای اسلامی شهر سنندج اظهار کرد: در این شهر تهدیدها و فرصت های زیادی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گرفته و از ظرفیت های موجود به عنوان یک فرصت استفاده و تهدیدها نیز به فرصت تبدیل شود.
گویلی با بیان اینکه سنندج جذابیت های فراوانی برای سرمایه گذاران دارد، گفت: گردشگری یکی از این ظرفیت هاست و می توان با آماده سازی زیرساخت ها، زمینه جذب سرمایه گذاران را افزایش داد و با کمترین هزینه برای چندین نفر اشتغال ایجاد کرد.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.