به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ جعفر آژنگ اظهار کرد: در پی اخبار رسیده مبنی بر جابجایی محموله کالای قاچاق در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان سروآباد، بلافاصله چند اکیپ عملیاتی پلیس به محل اعزام شدند.
وی افزود: ماموران پس از استقرار و کنترل محسوس و نامحسوس مسیرهای احتمالی تردد، سرانجام به یک دستگاه خودرو تویوتا فاقد پلاک مشکوک شدند و در یک عملیات ضربتی آن را متوقف کردند.
سرهنگ آژنگ تاکید کرد: در بازرسی از خودرو، پنج هزار و 736 قلم انواع وسایل و لوازم آرایشی و 850 ثوب انواع البسه قاچاق کشف و ضبط شد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را 2 میلیارد و 150 میلیون ریال برآورد کردند، یادآور شد: پرونده ای در این ارتباط تشکیل و برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع ذیصلاح قضایی شد.
وی با اشاره به اهمیت مبارزه با قاچاق با توجه به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب گفت: مبارزه با قاچاق کالا از جبهه هایی است که نیروی انتظامی با اقتدار، توانمندی خود را در مبارزه با آن نشان داده و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.
به گزارش ایرنا، طبق اعلام دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان، میزان کشفیات البسه قاچاق در سال جاری 400 هزار و 867 ثوب بوده که این آمار 26 درصد از کشفیات سال گذشته کمتر است.
همچنین در این مدت پنج میلیون و 170 هزار 461 قلم کالای آرایشی، بهداشتی قاچاق در کردستان طی سال جاری کشف شده این میزان نیز حکایت از افزایش سه برابری (304 درصدی) نسبت به سال گذشته دارد.
کردستان از استان های مرزی کشور بوده که 227 کیلومتر مرز مشترک با شمال عراق، سه بازارچه، یک مرز رسمی و پنج معبر کولبری فعال با مجوز ورود 75 قلم کالا دارد.
دریافت و تنظیم: حسن حسین زاده ** انتشار: مجید سلیمانی
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.