به گزارش ایرنا، توسعه زیرساخت های فناوری ارتباطات و اطلاعات طی چند سال گذشته با قوت بیشتری پیگیری شده که در نهایت طی چند سال گذشته با سرمایه گذاری چهار هزار و 500 میلیارد ریالی، ضریب نفوذ اینترنت در استان از 16 به 32 درصد رسیده است.
داشتن ساختمان دیتا سنتر و مجتمع ICT برای تجمع واحدهای وزارت ارتباطات و اطلاعات استان و ارائه خدمات هماهنگ از مهمترین نیازهای استان در برهه زمانی فعلی بود که امروز با آغاز عملیات اجرایی احداث این ساختمان این نیاز به سمت رفع شدن پیش می رود.
مدیرکل فناروی اطلاعات و ارتباطات کردستان روز دوشنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی احداث این ساختمان به خبرنگار ایرنا گفت: ساختمان دیتا سنتر و مجمع ICT استان کردستان در زمینی به مساحت سه هزار و 290 مترمربع با هفت هزار و 258 مترمربع احداث می شود.
فردین سعیدی با بیان اینکه 120 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز این طرح هم اکنون از محل اعتبارات عمرانی استانی و ملی تامین شده است، افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته این ساختمان طی 18 ماه عملیات عمرانی به اتمام می رسد و پس از آن از سوی سازمان فناوری اطلاعات ایران تجهیز می شود.
به گفته وی، دیتا سنتر استان به سرورهای پیشرفته تجهیز می شود تا بتوان پشتبانی کاملی در ارائه سرویس های الکترونیک استان و توسعه کسب و کارهای بومی مبتنی ICT کردستان که از اهداف طرح تکاپوی این استان است، موثر باشد.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات کردستان با بیان اینکه هم اکنون هاستینگ خدمات الکترونیکی کردستان از دیتا سنترهای سایر استان ها استفاده می کنند، تاکید کرد: با بهره برداری از این ساختمان تمامی سرورهای مورد نیاز دستگاه های اجرایی، نهادها و فعالان بخش خصوصی کردستان به این ساختمان منتقل و همچنین تمامی واحدهای وزارتخانه نیز برای هماهنگی بیشتر در ارائه خدمات به ساختمان دیتا سنتر منتقل می شود.
سعیدی همچنین از برنامه ریزی دولت برای توسعه خدمات الکترونیک در کردستان طی چند سال گذشته خبر داد و یادآور شد: در سه سال گذشته ضریب نفوذ اینترنت در استان با رشد 2 برابری از 16 به 32 درصد رسید و بیش از چهار هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری نیز از سوی بخش دولتی و خصوصی در این حوزه شده است.
به گزارش ایرنا، ساختمان دیتا سنتر و مجتمع ICT استان کردستان محل سایت اداری در پنج طبقه احداث می شود و در آیین آغاز این عملیات استاندار و جمعی از مدیران کل استان کردستان حضور داشتند.
شتاب توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات کردستان را می توان در افزایش 6 رتبه ای شاخص جهانی IDI (زیرشاخص های دسترسی و استفاده از اینترنت)، رشد 43.55 درصدی خطوط فعال اپراتورهای تلفن سیار و 192.99 درصدی خطوط اینترنت پرسرعت از سال 92 تا ابتدای سال جاری ارزیابی کرد.
افزایش 99.36 درصدی کاربران اینترنت، رشد 2 برابری ضریب نفوذ کاربران اینترنت، افزایش ظرفیت پهنای باند استان از 6.3 گیگابیت بر ثانیه به 50 گیگابیت بر ثانیه و ایجاد مسیر پروتکشن استان در سه مسیر مختلف به میزان 21 گیگابیت بر ثانیه از دیگر خدمات دولت برای توسعه زیرساخت های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان در این مدت است.
کردستان به عنوان پایلوت طرح تکاپو (توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار) در کشور در حوزه IT و ICT انتخاب شده که توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات می تواند گام مهمی در هدف گذاری استان برای جذب 2 درصد از درآمد 100 هزار میلیارد تومانی ایران از تجارت ICT و ایجاد 6 هزار شغل مستقیم از این حوزه باشد.
خبرنگار: حسن حسین زاده ** انتشار: مجید سلیمانی
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.