به گزارش خبرنگار ایرنا، رامین اسدی روز یکشنبه در آئین تودیع و معارفه شهردار سروآباد اظهار کرد: بودجه مصوب شهرداری سروآباد برای سال 96 از محل اعتبارات بند و، عوارض ارزش افزوده و تبصره 2 ماده 36 به مبلغ 42 میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 10 میلیارد و 110 میلیون ریال معادل 25 درصد بودجه مصوب شده به شهرداری سروآباد کمک شده و تلاش خواهیم کرد تا پایان سال مالی امسال مابقی اعتبار به این شهرداری پرداخت شود.
مدیر کل دفتر امور شهری استانداری کردستان اضافه کرد: اعتبار مصوب شده سال 96 برای شهرداری اورامان 14 میلیارد و 830 میلیون ریال است که تاکنون 9 میلیارد و 980 میلیون ریال آن به این شهرداری پرداخت شده است.
وی یادآور شد: سال گذشته از محل اعتبارات بند و، عوارض ارزش افزوده و تبصره 2 ماده 36 به شهرداری سروآباد 18 میلیارد و 390 میلیون ریال و 13 میلیارد و 88 میلیون ریال به شهرداری هورامان کمک شده بود.
وی با انتقاد از عملکرد شهرداری های اورامان و سروآباد گفت: عملکرد درآمدی این 2 شهرداری مثبت نیست و با مشکلات ساختاری روبرو هستند و بدهی های زیادی را برجای گذاشته اند، لذا باید تلاش کنند با جذب سرمایه گذار نسبت به درآمدزایی اقدام کنند.
اسدی تاکید کرد: شهرهای سروآباد و اورامان شهرهای گردشگری بوده و دارای ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی هستند بنابراین باید با استفاده از این ظرفیت ها نسبت به ایجاد درآمدزایی و جذب سرمایه گذاران اقدام کرده و بدهی های خود را از محل این درآمدها تسویه کنند.
وی یادآور شد: شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی است و شهردار باید با خلاقیت،نوآوری، تعامل و با مجموعه شورای اسلامی و جلب اعتماد شهروندان نسبت به درآمدزایی اقدام کرده و مشکلات شهری را به حداقل برساند.
فرماندار شهرستان سروآباد نیز در ادامه این جلسه بر لزوم تعامل شهردار با شورای اسلامی و ادارات دولتی تاکید کرد و گفت: خدمت رسانی به شهروندان، جلب اعتماد آنها و تلاش برای رفع مشکلات شهری از مهمترین وظایف یک شهردار است.
علی مفاخری با بیان اینکه مشارکت مردم را تنها با اعتماد سازی می توان جذب کرد، افزود: شهردار باید تلاش کند با جلب اعتماد مردم و استفاده از مشارکت آنها در راستای توسعه و آبادانی شهر اقدام کند.
وی یادآور شد: مردم سروآباد مردمی مشارکت جو هستند و همیشه در انجام کارها با مسئولان دستگاه های اجرایی تعامل و مشارکت داشته اند و این مهم یک ظرفیت و یک پتانسیل بسیار خوب برای مسئولان است.
رئیس شورای اسلامی شهر سروآباد هم به مهمترین مشکلات شهرداری اشاره کرد و افزود: شهرداری سروآباد بیش از 40 میلیارد ریال بدهی دارد و تاکنون حقوق و مزایای چهار ماه کارکنان و پرسنل خود را پرداخت نکرده است.
کیقباد محمدی افزود: یکی دیگر از مشکلات مهم شهری در سروآباد نبود المان در این شهر است و باتوجه به اینکه این شهرستان دارای شخصیت های بزرگ و ظرفیت های بسیاری است، عدم وجود یک المان در شهر سروآباد توجیه پذیر نیست.
وی ادامه داد: نبود فضای سبز و عدم وجود یک پارک یکی دیگر از مشکلات مهم شهر سروآباد است که شهردار جدید باید رفع این مشکلات را در اولویت خود قرار دهد و در این راستا مجموعه شورا آماده همکاری و تعامل مثبت و سازنده با شهرداری است.
وی توجه ویژه مسئولان استانی به شهرداری سروآباد را یک ضرورت بیان کرد و افزود: در صورتی که مشکلات شهرداری سروآباد به ویژه در بحث حقوق و مزایای پرسنل و کارکنان آن برطرف نشود، به یک معضل تبدیل خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در پایان این جلسه از زحمات و تلاش های 6 ساله سید عرفان حسینی شهردار سابق تقدیر و حکم شهردار جدید سروآباد به امید وزیری اعطا شد.
امید وزیری عضو شورای اسلامی شهر سروآباد در دوره چهارم و دارای کارشناسی عمران است.
شهر سروآباد با جمعیت پنج هزار نفری مرکز شهرستان سروآباد در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است و شهرداری این شهر به دلیل نبود درآمد ثابت و پایدار با مشکلات زیادی روبرو است.
شهرستان سروآباد با جمعیت افزون بر 52 هزار نفری در غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و دارای 2 بخش ، 2 شهر و 73 روستای تابعه است.
خبرنگار: فرزاد آداک**انتشار: عبدالله رحمانی
3020/7354
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.