به گزارش ایرنا، جمال علیزاده روز یکشنبه در دیدار با فرماندار سقز اظهار کرد: سال 95 در همین مدت تعداد 438 واقعه طلاق ثبت شده بود که این آمار نشان دهنده کاهش 18 و 2 دهم درصدی این واقعه در سال 96 است.
وی افزود: واقعه ازدواج نیز در شهرستان سقز امسال روند نزولی داشته است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 و 4 دهم درصد کاهش داشته است.
علیزاده تاکید کرد: واقعه وفات در شهرستان سقز نسبت به سال گذشته روند افزایشی داشته و بر اساس آمارها سال گذشته 768 مورد فوت ثبت شد و امسال 805 مورد تاکنون واقعه فوت داشته ایم که چهار و 8 دهم درصد رشد دارد.
وی یادآور شد: واقعه ولادت هم در 9 ماه منتهی به آذر سال گذشته سه هزار و 96 مورد در شهرستان ثبت شده در حالیکه امسال در همین مدت، سه هزار و 198 مورد تولد داشته ایم که نشان دهنده رشد 3 و 2 دهم درصدی است.
علیزاده در خصوص صدور کارت ملی هوشمند برای افراد واجد شرایط در این شهرستان گفت: تاکنون 121 هزار کارت ملی هوشمند و 30 هزار شناسنامه جدید در این شهرستان صادر شده است.
فرماندار سقز هم با تبریک فرا رسیدن سوم دی به عنوان روز ملی ثبت احوال اظهار کرد: خدمات ثبت احوال در بحث انتخابات، الکترونیکی کردن آرشیو اسناد هویتی و ارائه خدمات هویتی بر همگان آشکار است.
علی اکبر ورمقانی افزود: با توجه به اینکه شناسنامه و سایر کارت‌های صادر شده از سوی ثبت احوال یک سند هویتی است کارکنان این اداره باید در صدور آن دقت و هوشیاری لازم را داشته باشند.
سوم دی ماه سال 1297 اولین سند هویتی در ایران تنظیم گردید که این مهم با صدور اولین سند و شناسنامه آغاز شد که خود آغازگر راهی جهت هویت بخشی و خدمات دهی مطلوب تر به مردم ایران و رویکردی جدید در زندگی آنان بود به همین مناسبت سوم دی، روز ملی ثبت احوال نامگذاری شده است.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده و بیش از 226 هزار نفر جمعیت دارد که بیش از 168 هزار نفر در مناطق شهری و 58 هزار نفر نیز در مناطق روستایی ساکن هستند.
خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی ** انتشار: مجید سلیمانی
9102/7249
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.