به گزارش خبرنگار ایرنا، در پایان این جشنواره و براساس رای داوران با رای هیات داوران خبات محمدی رتبه نخست، رویا احمدی رتبه دوم، بهزاد مرادی رتبه سوم، هویه انصافی رتبه چهارم، ژینو حسینی رتبه پنجم، صبری صادقی رتبه ششم، کبری عباسی رتبه هفتم و شب بو سقزی هم رتبه هشتم را به خود اختصاص دادند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان در جریان برگزاری این جشنواره در گفت و گو با خبرنگاران هدف از برگزاری آن را حفظ آئین و سنت های شب یلدا، معرفی آداب و رسوم شب یلدا در کردستان و شناسایی افراد ماهر در حوزه صنایع غذایی اعلام کرد.
جمیل احمدی تهیه غذاهای شب یلدا، میوه آرایی و پیش غذاهای شب یلدا را از محورهای اصلی برگزاری این جشنواره نام برد گفت: در این جشنواره بخش غذاهای بومی و محلی به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و بخش مسابقه نیز توسط اداره کل فنی و حرفه ای برگزار شده است.
وی با بیان اینکه در منوی غذای رستوران ها در سایر استان های کشور غذای بومی و محلی نیز وجود دارد ابراز امیدواری کرد، با برگزاری این جشنواره، در منوی رستوران های استان ما نیز متناسب با آب و هوای منطقه غذاهای محلی درج شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان ادامه داد: غذا جزئی از فرهنگ ما محسوب می شود و سالانه مسابقات فنی و حرفه ای در سطح ملی و بین المللی برگزار می شود که یکی از آیتم های آن آشپزی است.
به گفته وی در کشورهای توسعه یافته غذا یکی از موضوعاتی است که منجر به کارآفرینی و زنده شدن فرهنگ گذشته شده است.
وی اظهار کرد: استان فرهنگی کردستان با قرار گیری در اقلیم کوهستانی علاوه بر ایجاد چشم اندازهای طبیعی نوع آشپزی و طبخ غذا را نیز تحت تاثیر قرار داده که در بسیاری از نقاط کشور این آداب و رسوم منحصر به فرد است.
اولین جشنواره استانی غذاهای محلی با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، اداره کل ورزش و جوانان در هتل شادی سنندج برگزار شد.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار:امید بهمنی
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.