به گزارش خبرنگار ایرنا محمد فلاحی روز سه شنبه در پنجمین جلسه شواری اداری شهرستان بانه با محوریت بزرگداشت کنگره 5400 شهید کردستان که در سالن جلسات فرمانداری این شهر برگزار شد افزود: دفاع از مرزهای ایران اسلامی وظیفه همه ما است و شهرستان بانه بعد از دفاع مقدس به واسطه مرزی بودن هر ساله چندین شهید و جانباز تقدیم نظام اسلامی می کند.
وی با بیان اینکه امنیت پایدار کنونی که در مرزهای کشور برقرار شده مرهون خون شهدا است خاطر نشان کرد: اقتدار و شکوهی که امروزه کشور ما در عرصه بین المللی کسب کرده به واسطه خون شهدا و رنج جانبازان است.
وی گفت: گروه های تروریستی که می خواستند امنیت کشور را بر هم بزنند از اهداف خود ناامید شدند و شکست خوردند.
فلاحی اظهار کرد: تداراک لازم برای برگزاری هر چه بهتر یادواره 5400 شهید کردستان اندیشده شده و کمیته ها تشکیل و وظایف همه کمیته مشخص شده است.
در ادامه این جلسه امام جمعه بانه گفت: شهدا در دین اسلام در بالاترین جایگاه قرار دارند و اگر امروز ایران اسلامی به بالاترین درجه عزت و افتخار رسیده به واسطه از جان گذشتگی شهدا و ایثارگران است.
ماموستا عبدالله حیدری افزود: درباره مقام شهیدان سخنان بسیاری گفته شده و همه ملت ها و آیین ها برای شهدا احترام خاصی قائل هستند ولی احترامی که دین اسلام برای شهدای راه خدا قائل شده بی نظیر است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به کمبود نان در بعد از ظهرها اشاره کرد و گفت: بعد از ظهرها نانوایی های شهر بانه کار نمی کنند و بسیاری از مردم از کمبود نان گلایه مند هستند که باید چاره ای اندیشیده شود.
وی اضافه کرد: قلیان سراها به سرعت در حال افزایش هستند و جای این قلیان سراها در زیر زمین های مکان های دنج قرار دارد که باید با آنها برخورد شود چرا که وجود این قلیان سراها برای جوانان بسیار خطرناک است.
به گزارش خبرنگار ایرنا در آبان ماه سال جاری یکی از سربازان هنگ مرزی بانه به نام عباس کاظمی به واسطه انفجار مین های بجا مانده از دور دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل شد.
مردم بانه 840 شهید، یک هزار و 260 جانباز و 100 آزاده در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کردند.
شهرستان مرزی بانه 84 کیلومتر مرز مشترک به اقلیم کردستان عراق دارد.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار: امید بهمنی
7469/6108
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.