به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد جوادهاشمی نژاد روز شنبه در یادواره شهدای ترور کردستان در سنندج افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب، سیاست اصولی خود را در مسیر مبارزه با تروریسم ادامه داده و تاکنون با پاکسازی شر گروهک های تکفیری از سر کشورهای منطقه به عنوان سکاندار مبارزه با تروریسم در جهان سناخته شده است.
وی اضافه کرد: با وجود تمامی تبلیغات ضد ایرانی آمریکایی ها و برخی کشورهای خود باخته منطقه، جمهوری اسلامی ایران به دلیل استمرار همین سیاست، محبوب مردم کشورهای اسلامی و منطقه است.
دبیرکل بنیاد هابیلیان افزود: آمریکا آنقدر در برابر پیروزی بزرگ جمهوری اسلامی ایران بر داعش، منزوی و سردرگم شده است که با نادیده گرفتن تمام جنایت هایی که ائتلاف سعودی در یمن انجام می دهد، به نمایش رقت بار لاشه یک موشک مبادرت کرده تا ایران را متهم به دخالت در کشورهای منطقه کند.
وی در ادامه با اشاره به وجود 17 هزار شهید ترور متشکل از اقشار و طبقات مختلف مردم در جمهوری اسلامی ایران گفت: بخشی از این شهدای ترور دولتمردانی هستند که شهادت آنان در جهان بی نظیر است و در هیچ کشور جهان در چنین سطحی مقامات و دولتمردان آن از جمله رییس جمهور، نخست وزیر و روسای قوا قربانی تروریسم نبوده اند.
هاشمی نژاد با بیان اینکه شهدای ترور در سطح ملی و بین المللی مظلوم واقع شده اند، افزود: اگر در کشورهای غربی یکی از مقامات در این سطح قربانی تروریسم ها شود به خاطر آن حاضرند تمام موازین حقوق بشر را زیر پا بگذارند و مسببان آن را بشدت مجازات می کنند.
وی همچنین به فعالیت بنیاد هابیلیان از دهه هشتاد در کشور اشاره کرد و گفت: این بنیاد در راستای زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا ترور و مستندسازی حوادث تروریستی در ایران فعالیت می کند و با گردآوری اطلاعات مربوط به 17 هزار شهید ترور و ارائه آن به مجامع بین المللی و حقوق بشر گام اول را در ثبت این سند مهم در جهان برداشتند.
به گفته وی این بنیاد حوادث تروریستی بیشمار در جای جای ایران اسلامی از جمله استان کردستان انجام شد را در مجموعه مهم روز مشار وقایع تروریسیت در ایران گردآوری کرده که سند و مرجعی مهم به شمار می آید.
دبیرکل بنیاد هابیلیان اظهار کرد: تلاش می شود با وجود مشکلات و نگاه دوگانه استکبار در خصوص دادخواهی عادلانه علیه گروهک های تروریستی که غرب را جولانگاه خود ساخته اند، جنبش دادخواهی و مردمی برای استرداد و محاکمه آمران جنایات تروریستی صورت گرفته در ایران به راه انداخته شود و در این مسیر به حمایت خانواده شهدای ترور نیاز است.
در ادامه این یادواره که با حضور علی شمخانی دبیرکل شورای امنیت ملی برگزار شد از کتاب یادنامه شهدای ترور استان کردستان که توسط محمد سلیمانی رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گردآوری شده است، رونمایی شد.
در این کتاب زندگی نامه 275 شهید ترور کردستان اعم از زن و مرد گردآوری شده است و به تمام شرکت کنندگان در این یادواره یک جلد از این کتاب اهدا شد.
در این آیین همچنین از نامگذاری بلواری به نام شهید رمضان کردستان شهید شیخ الاسلام نیز رونمایی شد.
از ابتدای انقلاب تاکنون 17 هزار نفر از مردم ایران توسط گروهک های تروریستی شهید شده اند که از این تعداد بیش از یک هزار و 871 نفر مربوط به استان کردستان است.
بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور) سازمانی مردم ‌نهاد است که در سال 1384 به‌ منظور تبیین پرونده تروریسم در ایران تأسیس شده است.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: امید بهمنی
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.