رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان حمایت از تولید کنندگان بخش دام و طیور، گفت: ظرفیت جوجه‌ریزی مرغداری‌های استان به ۱۴.۵ میلیون قطعه در هر دوره رسیده است.

به گزارش ایلنا، خالد جعفری در دیدار سازمان نظام دامپزشکی استان در سنندج، افزود: ظرفیت جوجه‌ریزی مرغداری های استان در سال 1385 در هر دوره حدود 4 میلیون قطعه بوده که امروز این میزان به 14.5 میلیون قطعه در هر دوره رسیده است.

وی حمایت از صنعت مرغداری استان را از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان دانست و افزود: تنها صنعتی که در شرایط نامناسب اقتصادی کشور به تنهایی و بدون حمایت دولت سرپا ایستاده و رونق می گیرد، صنعت طیور است.

جعفری، نبود انسجام کشوری در صنعت مرغداری را آفت این صنعت دانست و در ادامه گفت: سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در صنعت مرغداری استان یک اتفاق عامل المنفعه است که توانسته ایم بخش خصوصی را بیشتر از بخش های دیگر در تولید وارد کنیم.

رئیس سارمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: امروزه 78 درصد مرغ داری های تخم گذار کشور در 8 استان فعالیت می‌کنند اما با این وجود قیمت تخم مرغ هم تابع قیمت کل کشور است و هیچ استانی به تنهایی نمی تواند قیمت را تنظیم کند.

 جعفری حمایت از سیاست توسعه مرغداری‌های استان را با هدف تولید برای مصرف داخلی و صادرات به کشورهای دیگر از راهبرد های این نهاد برشمرد.

وی مازاد تولید گوشت‌مرغ در کشور را 5 درصد اعلام‌کرد و افزود: خوشبختانه کمبودی در عرضه مرغ در استان و کشور نداریم و تلاش ما در جهت ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضاست، از این جهت برنامه‌ریزی صورت گرفته در زمینه میزان جوجه‌ریزی مرغداری ها و صادرات مرغ به کشورهای خارجی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطر نشان کرد: در بحث صدور پروانه بهره برداری، استان کردستان چه در نظام دامپزشکی و چه در نظام مهندسی از استان های سرآمد بوده و الگوی برای استان های کشور می باشیم.

جعفری با بیان اینکه هیچ اعتقادی به فاصله بین بخش‌های دولتی و خصوصی ندارم، افزود: در استان کردستان باید کماکان از سازمان نظام دامپزشکی استان حمایت شود و هر دو به عنوان عوامل تاثیرگذار باید تولید کننده را حمایت کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه عرضه و تقاضا در استان ها تابعی از کشور بوده است، گفت: هیچ استانی نمی‌تواند به تنهایی در عرضه و تقاضای مرغ تاثیر گذار باشد و عرضه و تقاضا را به تعادل منطقی برساند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.