به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمدجواد هاشمی نژاد روز شنبه در نشست خبری با موضوع یادواره یک هزار و 870 شهید ترور استان کردستان اظهار کرد: ترور یکی از اقدامات و توطئه های دشمن است که پس از پیروزی انقلاب در کشور ما شروع شد و با گذشت قریب به 40 سال از پیروزی انقلاب، هنوز هم درگیر این موضوع هستیم.
وی با اشاره به امار شهدای ترور کشور افزود: اولین آمار شهدای ترور در کشور در طول 2 سال کار تحقیقاتی استخراج شد و مطابق این آمار 17 هزار نفر از مردم ایران بدست گروهک های تروریستی به شهادت رسیده اند.
دبیرکل بنیاد هابیلیان تاکید کرد: این تعداد شهید اقشار مختلف مردم را شامل می شود که در طول این سال ها توسط 35 گروهک تروریستی مظلومانه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
به گفته وی، بیش از یک هزار و 871 نفر از این تعداد شهید مربوط به استان کردستان است که توسط 15 گروهک تروریستی شهید شده اند.
وی با بیان اینکه نخستین اقدام تروریستی در کشور پس از پیروزی انقلاب و در همان روز 22 بهمن سال 57 در استان کردستان و شهر سنندج انجام شد، اضافه کرد: چند روز پس از پیروزی انقلاب و تا روز 29 بهمن سال 57، 11 اقدام تروریستی در این استان انجام شد.
هاشمی نژاد با بیان اینکه این آمار نشان می دهد که بیش از 10 درصد شهدای ترور کشور مربوط به استان کردستان است، گفت: این آمار نشان می دهد که مردم کردستان در طول این سال ها بیشترین هدف گروهک های تروریستی بوده اند.
وی یادآور شد: در 28 اسفند سال 57 گروهک کومله با استفاده از بالگرد مردم کردستان را از بالا به گلوله بستند و مورد هدف قرار دادند که در این روز، 100 نفر از مردم شهید و 500 نفر نیز مجروح شدند.
دبیرکل بنیاد هابیلیان در ادامه با بیان اینکه برگزاری کنگره ها و یادوآره های شهدای ترور فرصتی مناسب برای معرفی این شهدای مظلوم است، افزود: اولین کنگره شهدای ترور در تهران برگزار شد و با توجه به اینکه پس از تهران، کردستان بیشترین شهید را دارد برگزاری این کنگره در کردستان در دستور کار قرار گرفت.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: شهدای این استان از مظلوترین شهدای کشور هستند و یکی از مصادیق بارز این مظلومیت، شهدایی هستند که در اقدامات تروریستی و یا مقابله با گروهک های تروریستی به شهادت رسیده اند.
محمد سلیمانی با تاکید بر تلاش برای معرفی شهدا در سطح جامعه گفت: امسال با حرکت خوب بنیاد هابیلیان و قبل از برگزاری کنگره پنج هزار و 700 شهید کردستان، اقدامات لازم از چند ماه پیش برای برگزاری یادواره یک هزار و 780 شهید ترور این استان انجام شد.
وی با بیان اینکه مقدمات لازم برای برگزاری هر چه بهتر این یادواره فراهم شده است، افزود: این یادواره 27 آذر امسال و همزمان با روز وحدت حوزه و دانشگاه در سنندج برگزار می شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان تاکید کرد: اگر این حرکت و اقدامات در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در فرهنگ عمومی جامعه نهادینه شود، این فرهنگ برای همیشه ماندگار خواهد شد.
یادواره شهدای ترور استان کردستان 27 آذر ماه جاری در دانشگاه کردستان برگزار می شود
از ابتدای انقلاب تاکنون 17 هزار نفر از مردم ایران توسط گروهک های تروریستی شهید شده اند که از این تعداد بیش از یک هزار و 871 نفر مربوط به استان کردستان است.
بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور) سازمانی مردم ‌نهاد است که در سال 1384 به‌ منظور تبیین پرونده تروریسم در ایران تأسیس شده است.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.