به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، اولین خانه بوم گردی استان کردستان صبح امروز با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان، جمعی از مدیران حوزه گردشگری و علاقه مندان به این حوزه در روستای نمونه گردشگری دولاب افتتاح گردید.
آوات مکاری رئیس گروه توسعه گردشگری و بازاریابی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان در مراسم افتتاح خانه بوم گردی تیشک با بیان اینکه دولاب از مقاصد جدید گردشگری در استان کردستان است، گفت: دولاب به جهت غنای فرهنگی بالا و نیز نزدیکی به مرکز استان کردستان می تواند فرصت جذب گردشگران زیادی را داشته باشد.
وی افزود: روستاهای شاخص و گردشگر پذیر در استان کردستان و خصوصا منطقه هورامان به دلیل بافت معماری و نیز فرهنگ های خاص موجود سالانه پذیرای گردشگران زیادی هستند.
مکاری با اشاره به اینکه گردشگری شهری با ظرفیت های سرمایه گذاران و بخش دولتی باید توسعه یابد، بیان کرد: توسعه گردشگری در روستاها و مناطق کم جمعیت استان کردستان باید با همت خود مردم منطقه انجام گیرد.
رئیس گروه توسعه گردشگری و بازاریابی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان اظهار داشت: کم ترین هزینه در اشتغالزایی حوزه گردشگری صورت می گیرد و این در شرایط فعلی اقتصادی استان و خطر مهاجرت روستاییان می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
وی از حمایت های دولت برای توسعه بوم گردی در استان کردستان خبر داد و گفت: توسعه بوم گردی بر اساس حفاظت از محیط زیست و نیز معرفی جاذبه های فرهنگی بکر در این مناطق است.
مکاری افزود: تسهیلات بانکی نیز به این منظور پرداخت می شود و علاقه مندان می توانند تا سقف 2 میلیارد ریال وام دریافت نمایند.
رئیس گروه توسعه گردشگری و بازاریابی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان از ایجاد سازوکارهای کاربردی برای اعطای پروانه بهره برداری به خانه های بوم گردی در کردستان خبر داد و اظهار داشت: متقاضی ایجاد و احداث اقامتگاه بومگردی باید از لحاظ زیست محیطی و فرهنگی دارای سابقه و برنامه ریزی فعالیت باشد.
وی بر لزوم حفظ بافت تاریخی روستاهای منطقه هورامان تاکید کرد و گفت: از ظرفیت های بوم گردی برای توسعه گردشگری روستایی و نیز کمک به تسریع در ثبت جهانی هورامان استفاده خواهیم کرد.
مکاری در پایان حفظ بازی های محلی روستاها و فرهنگ های خاص در این مناطق را از مهمترین اهداف توسعه بوم گردی عنوان کرد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 813935
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.