به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار کرد: خسارت وارده به کردستان در پی زلزله های اخیر به حدی است که استان ما هم به خدمات و تسهیلات از سوی ستاد بحران کشور نیاز دارد.
به گفته وی، وضعیت حاد استان کرمانشاه پس از زلزله، موجب شد تا کردستان در حاشیه قرار بگیرد و به مشکلات ایجاد شده در استان ما توجه نشود در حالیکه این زمین لرزه چهار هزار و ١٤ واحد مسکونی در کردستان خسارت زده است.
استاندار کردستان تاکید کرد: این تعداد شامل یک هزار و ١٧٦ واحد شهری و ٢ هزار و ٨٣٨ واحد روستایی است که ٢ هزار و ٨٠٠ واحد نیازمند تعمیر و یک هزار و ٢١٤ واحد نیازمند بازسازی کامل است.
مرادنیا یادآور شد: خسارت وارده به کردستان در پی زلزله های اخیر به حدی است که استان ما هم به خدمات و تسهیلاتی که برای کرمانشاه مصوب شده نیاز دارد.
وی از مجموعه مدیریت بحران استان خواست، با جدیت هر چه بیشتر تلاش کنند تا توان مدیریت بحران ارتقا پیدا کند و برای رسیدن به این هدف، با توجه به اینکه تجهیز استان از محل اعتبارات استانی میسر نیست، لازم است اعتبارات مورد نیاز از وزارتخانه های مربوطه تامین شود.
وی خواستار نظارت و دقت هر چه بیشتر بر ساخت و سازها شد و افزود: با توجه به اینکه کردستان در مسیر گسل سنندج - سیرجان قرار دارد باید در راستای تسریع مقاوم سازی خانه های روستایی اقدام شود.
مرادنیا اضافه کرد: نباید برنامه های آموزشی و سایر اقدامات در بحث زلزله فقط مختص یک روز (پنجم دی روز ایمنی در برابر زلزله) باشد بلکه لازم است صدا و سیما و دیگر رسانه ها در طول سال برنامه های آموزشی مناسبی برای آگاه سازی شهروندان تولید کنند.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه روی داده است و این زمین لرزه در بیشتر شهرستان های استان احساس شده بود و طبق اعلام مدیریت بحران شهرستان ها برخی از واحدهای مسکونی شهرستان های مریوان و سروآباد نیز طی آن دچار خسارت شده اند.
علاوه بر آن شهرستان سروآباد روز یکشنبه 28 آبان ساعت 9:49 دقیقه شاهد زمین لرزه ای دیگری به بزرگی 4.2 ریشتری شده بود که که در اثر آن چند روستای منطقه هورامان دچار خسارت شدند، این زمین لرزه ها خسارت جانی در این منطقه نداشتند.
دریافن و تنظیم: حسن حسین زاده ** انتشار: مجید سلیمانی
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.