به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا سید عبدالقادر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته سروآباد اظهار کرد: قدس آرمان همه مسلمانان جهان و زادگاه و جایگاه پیامبران بزرگی چون اسماعیل، اسحاق، یعقوب، یوسف، داوود، سلیمان، عیسی، ذکریا و یحیی است.
وی افزود: بسیاری از علما و دانشمندان بنام اسلام همچون امام شافعی، ابن حجر عقلایی، ابن قدامه مقدسی، عبدالغنی بن عبدالواحد مقدسی، احمدبن حسین رملی، ابوریحان شمعون انصاری، شداد بن اوس خزری، فیروز دیلمی و بسیاری از علمای دیگر در شهر قدس و فلسطین سکونت گزیده اند و این شهر برای مسلمانان از قداست و جایگاه ویژه ای برخوردار است.
امام جمعه موقت سروآباد تاکید کرد: مسلمانان جهان با تمام گروه ها، مذاهب و گرایش ها بر این موضوع اتفاق نظر دارند که شهر قدس و فلسطین مکان مقدس و قبله اول مسلمانان است و ریشه کفر در این مکان مقدس باید خشکانده شود.
ماموستا حسینی یادآور شد: مسلمانان جهان به پا خیزید که اکنون وقت کار و تلاش است، زنگ به صدا در آمده و بدانید قدس فقط از آن فلسطینیان نیست بلکه متعلق به همه مسلمین است و در هر کجا و هر موقعیتی که هستید شرق، غرب، جنوب و شمال باید به اندازه توان خود از فلسطین و قدس دفاع کنید.
وی گفت: از قدس نخستین چیزی که در ذهن، احساس، بینش و فکر دینی مسلمانان خطور می کند ایکه اولین قبله ای است که پیامبر مکرم اسلام (ص) و یاران باوفایش از زمانی که فریضه نماز واجب شد به سمت آن نماز می خواندند تا اینکه آیاتی مبنی بر تغییر قبله از قدس به کعبه نازل شد.
ماموستا حسینی ادامه داد: دومین چیزی که از قدس در بینش اسلامی ترسیم می شود اینکه خداوند متعال، قدس را آخرین ایستگاه زمینی سفر اسرا و مبدا سفر آسمانی معراج قرار دادند چون خواست خداوند چنین اقتضا کرد که این سفر مبارک زمینی شبانه از مکه و از مسجد الاحرام شروع و در مسجد الاقصی به پایان برسد.
وی اضافه کرد: این امر مهم تصادفی نبود بلکه براساس تدبیر خدایی و رحمت ربانی انجام گرفت تا از این رهگذر، پایان بخش انبیای الهی و رسولان در آنجا با پیامبران بزرگ ملاقات کرده و این جریان بیانگر انتقال رهبری دینی جهان از بنی اسرائیل به امتی جدید و به پیامبری جدید و به کتابی جدید است.
به گفته وی، یک دیکتاور دیوانه، مغرور و بی شرم و حیا همچون ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اوج بی ادبی و بی آبرویی همه قراردادهای جامعه بشری را نادیده گرفته و زیر پا گذاشته است و اعلام می کند که قدس پایتخت رژیم غاضب صهیونیستی است.
امام جمعه موقت سروآباد افزود: تمام مسلمانان و ملت های آزاد جهان در برابر این اظهارات و اقدامات احمقانه و خضمانه ترامپ موضع گرفتند و اعلام کردند قدس پایتخت فلسطین است و اسراییل حکومتی نامشروع، غاصب و یک غده سرطانی است که باید هر چه زودتر نابود شود.
وی در پایان مسلمانان را به رعایت تقوای الهی و ادای واجبات دینی سفارش کرد و یادآور شد: سعادت دنیوی و اخروی برای کسانی است که در این دنیا اعمال، کردار و رفتار خوب و نیک انجام دهند و برای خود توشه ای ذخیره کنند.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه هفته گذشته، قدس را رسما به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و گفت: به این قطعیت رسیدم که باید سفارت آمریکا را از تل آویو به اورشلیم منتقل کنیم.
این تصمیم رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا با مخالفت شدید کشورهای اسلامی و جامعه جهانی مواجه شده است به گونه ای که بسیاری از کشورها با صدور بیانیه هایی جداگانه اعلام کردند که با تصمیم رئیس جمهوری آمریکا مخالف هستند و هیچ برنامه ای برای تبعیت از این تصمیم و انتقال سفارت خود به بیت المقدس ندارند.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی بیش از 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
خبرنگار: فرزاد آداک ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.