به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های این هفته نماز جمعه سنندج اظهار کرد: باید با کمک آموزش و پرورش بجایی برسیم که دیگر بی سواد در کشور نداشته باشیم.
وی سواد و دانش را برای اجتماع، سرمایه ای گرانبها دانست و افزود: ارتقای علم و دانش در میان جامعه، توسعه کشور را در همه زمینه ها بدنبال خواهد داشت.
ماموستا خدایی به سفارش پیامبر (ص) که فرمودند بدنبال علم بروید حتی اگر در چین باشد، اشاره کرد و یادآور شد: باید از دستور نبی مکرم اسلام(ص) پیروی کرد و تا جایی که توان داریم برای کسب علم تلاش کنیم.
خطیب جمعه سنندج تاکید کرد: بر هر مرد و زن مسلمانی لازم و واجب است در کسب سواد و علم کوتاهی نکنند و در این راه تمام تلاش خود را بکار گیرند چون آگاهی و پیشرفت علم و صنعت در جامعه اسلامی موجب اقتدار کشورمان در دنیا خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تفسیر آیاتی از سوره بروج پرداخت و گفت: خداوند آفریننده کائنات است و بشر را در روز قیامت زنده می کند و مورد بازخواست قرار می دهد.
امام جمعه سنندج با بیان اینکه خداوند نسبت به اهل ایمان صاحب رحمت است، اضافه کرد: باریتعالی براساس اعمال و رفتار انسان ها، آنان را مواخذه می کند و در حق هیچ کسی ظلم روا نمی دارد.
ماموستا خدایی یادآور شد: پروردگار بر خود واجب کرده نسبت به تمام انسان ها به عدالت قضاوت کند و نسبت به اهل ایمان و نیکوکاران با رحمت و نسبت به گناهکاران با غضب برخورد کند.
به گزارش ایرنا، نرخ باسوادی جمعیت 6 ساله به بالا در استان کردستان 81،5 درصد است که این میزان در کشور 87،7 درصد است و از این لحاظ کردستان رتبه 30 کشور را دارد.
خبرنگار: وریا کرمی ** انتشار: مجید سلیمانی
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.