به گزارش ایرنا، اسکندر مرادی روز جمعه در آیین گرامیداشت روز پژوهش در دانشگاه پیام نور بیجار با اشاره به روند افزایشی تعداد پژوهش ها در سال های اخیر اظهار کرد: پژوهش های ارائه شده در بحث محتوایی و کیفیت که اصل و اساس امتیاز بندی است، کاهش یافته است.
وی افزود: در حال حاضر کمیت گرایی بر اصالیت پژوهش که همان عمق اندیشه است، تسلط یافته است.
اسکندری تاکید کرد: در بسیاری از جلسات پژوهشی که تشکیل شده یک پژوهشگر بیش از 20 پژوهش تهیه و ارائه می کند، آیا مفاخر علمی و فرهنگی کشور با ارائه تعداد زیاد پژوهش موفق شده اند یا با ارائه یک تا 2 اثر غنی، نام آور علم امروز خود گردیده اند.
وی گرایش پژوهشگران بسوی افزایش تعداد پژوهش را یک آسیب دانست که باید مدیران پژوهش، نسبت به اصالت اندیشه و پژوهش اهمیت دهند و شورای پژوهش که بر گرفته از اندیشه و خرد جمعی است، اقدامی جدی برای ارائه برنامه و سوق محققان بسوی غنای بیشتر پژوهش ها بردارند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان گفت: هویت آینده استاد دانشگاه به کیفیت و امتیاز پژوهش او وابسته است، هویت با کمیت پژوهش رابطه ایی معکوس دارد، هویت و اصالت نباید مورد غفلت قرار گیرد و زیر سوال برود.
رئیس دانشگاه پیام نور بیجار نیز در سخنانی گفت: دانشگاه های کشور باید پژوهش و کار آفرین باشند و پژوهش هایی که بکار آفرینی سمت و سو بدهند از اهمیت بیشتری برخوردار شوند.
هوشنگ گوهر چینی اظهار کرد: علم پژوهش، به پژوهش هایی که می توانند درآمدزایی داشته باشند اهمیت و امتیاز خواهد داد که مورد نیاز است.
وی افزود: هر سازمان و مرکز علمی، یک نماد مشخص دارد که معرف جایگاه اوست، نماد و شاخص دانشگاه هم، سطح کیفیت پژوهش های تولید شده؛ است.
یک هزار و 500 دانشجو در 15 رشته مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور بیجار به تحصیل اشتغال دارند، این دانشگاه در سال 96 موفق به کسب رتبه برتر علمی در استان کردستان شد.
در شهرستان بیجار 2 دانشگاه، یک مرکز علمی کاربردی و یک دانشکده علوم پایه وجود دارد.
از 20 تا 27 آذر به نام هفته پژوهش و فناوری نامگذاری شده است.
خبرنگار: سید باقر سبحانی ** انتشار: مجید سلیمانی
7350/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.