به گزارش خبرنگار ایرنا، یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه از 21 تا 23 آذر در شهر مرزی بانه برگزار شد و در مدت سه روز، 73 اثر برگزیده جشنواره در بخش داستان، داستان کودک، نوجوان و مقاله به 2 زبان کردی و فارسی خوانش شد.
در بخش داستان فارسی این جشنواره افرا سرنایه با داستان فارمالاها از ایلام بخاطر تکنیک روایت، مصطفی میرزایی پیهانی با داستان توی برف می چسبد از تهران بخاطر فضا سازی، نادر ساعی ور با داستان پیشانی سوراخ من از تبریز، مرتضی بیاره با داستان جواب های بدون سوال از سپاهان شهر بخاطر طرح و پیرنگ و بهاره ارشدی ریاحی با داستان ویلای فروشی برای مدت محدود از تهران عناوین برتر را کسب کردند و با اهدای لوح تقدیر، جایزه نقدی و تندیس جشنواره از آنها تقدیر شد.
غفور پیرزاد با داستان خه ساو از مهاباد بخاطر تکنیک روایت، سروه مجیدی با داستان ره ش نوی بوشایی از سنندج بخاطر فضا سازی، کاوه غزت خواه با داستان ماسی سپی چاو ره ش از بوکان، صادق خالدی با داستان دوا سه مای ژنرال از بانه بخاطر خلق شخصیت و کیومرث بلده با داستان زه وی بش وه گورز به گویش کلهری از اسلام آباد غرب بخاطر زبان روایت داستان عناوین برتر داستان بخش کردی جشنواره را کسب کردند و با اهدای لوح تقدیر، جایزه نقدی و تندیس جشنواره از انها تجلیل شد.
محمدرضا کلهر و جمیله معظمی در بخش مقاله نویسی فارسی عنوان برترین مقاله این جشنواره را کسب کردند و با اهدای لوح تقدیر، جایزه نقدی و تندیس جشنواره از آنان تقدیر شد.
از عمر محمدی و مصطفی ایلخانی زاده بخاطر برترین مقاله این جشنواره در بخش کردی با اهدای لوح تقدیر جایزه نقدی، تندیس جشنواره تقدیر شدند.
شهرزاد لعل بذری با داستان آهن پاره ها، ئالا رضایی با داستان سفر بو کویستانی تاریک، هستین یونسی با داستان خه ونی شوکولاتی، ویانا قزلجی با داستان سفرویایی، آریا عجمی با داستان بازمانده و زهرا گلچینی با داستان ده سریل خدا عنوان های برترین داستان های بخش کودک و نوجوان یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه را کسب کردند
محمد رحیمیان، عطا نهایی، رحیم عبدالرحیم زاده، فریا یونسی، لیلا صالحی، نسرین جعفری، ناصر یزدانی، امجد غلامی، مراد اعظمی آثار برگزیده یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه را داوری کردند.
در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره داستان از حمید رفاعی، محمدصدیق کریم پور، سوران حسینی، فواد جهانی، وریا وثوقی و جمال اعتماد بخاطر تلاش برای برگزاری این جشنواره تجلیل شد، همچنین در این جشنواره از مریم قاضی نویسنده نامی کرد نیز تجلیل شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، فراخوان یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه در سال 94 به دبیر خانه کشوری ارسال و یک هزار 67 اثر در زمینه داستان، داستان کودک و نوجوان و مقاله به زبان کردی و فارسی به دبیر خانه این جشنواره ارسال شده و 73 اثر به بخش نهایی جشنواره راه یافت.
جلال قلعه شاخانی مدیر کل ارشاد اسلامی کردستان به عنوان دبیر، محمد فلاحی فرماندار بانه رئیس ستاد اجرایی، محمد صدیق کریم پور دبیر اجرایی، حمید رضا خوشبخت به عنوان قائم مقام دبیر یازدهمین جشنواره داستان بانه انتخاب شدند.
نخستین جشنواره داستان بانه در سال 78 با 80 اثر و با حضور نویسندگانی از استان های تهران، کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه برگزار شد.
در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره داستان بانه از تابلوی دبیرخانه دائمی جشنواره داستان بانه رونمایی شد.
یازدهمین جشنواره داستان بانه از 21 تا 23 آذر ماه در بانه برگزار می شود.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
خبرنگار: زینب طلایی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7469/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.