مدیرکل آموزش و پرورش کردستان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جشنواره جوان خوارزمی معتبرترین جشنواره دانش آموزی ایران در دوره متوسطه است و در نوزدهمین دوره آن در مجموع 30 برگزیده در 12 زمینه علمی انتخاب شدند.
رشید قربانی افزود: دانش آموزان استان کردستان در این مرحله از جشنواره با کسب 2 مقام دومی و یک مقام سومی درخشیدند.
وی ادامه داد: در این رقابت علمی محمد قاسمی از دهگلان با طرح دستگاه خودکار کشت خیار در زمینه علوم کشاورزی و محمد سروش خوانچه سپهر از ناحیه یک سنندج با طرح بررسی زمینه های فرهنگی و دینی استان در زمینه علوم دینی حائز رتبه های دوم شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: همچنین در این رقابت فرشید علیمرادی از شهرستان کامیاران با طرح بررسی پیوند میان لالایی و عناصر و ساخت های آن با فرهنگ جامعه در زمینه ی علوم اجتماعی رتبه سوم را از آن خود کردند.

**فعالیت 920 مدرسه مجری طرح یادآوران و شورای امر به معروف در کردستان
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان گفت: در سال تحصیلی جاری، 920 آموزشگاه مجری شورای امر به معروف و نهی از منکر و طرح یاد آوران در راستای احیای این فریضه در سطح استان فعالیت دارند.
حجت الله نریمانی افزود: دانش آموزان در قالب گروه های طرح یاد آوران و در راستای نهادینه سازی امر به معروف و نهی از منکر در سطح مدارس فعالیت می کنند.
وی همچنین با اشاره به فعالیت گروه یاد آوران در مدارس کردستان گفت: تعداد 527 آموزشگاه دوره اول و دوم متوسطه استان مجری طرح یاد آوران و مابقی در قالب شوراهای امر به معروف و نهی از منکر مدارس هستند.
نریمانی با بیان اینکه ادای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین تکالیف شرعی است، گفت: متولیان مراکز تعلیم و تربیت باید در جهت فرهنگ سازی ترک منکرات و نهادینه سازی معروفات اهتمام لازم را داشته باشند.
در سال تحصیلی جاری 285 هزار دانش آموز کردستانی در سه هزار و 700 مدرسه شهری و روستایی در قالب 12 هزار کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار:
7348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.