به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ فرامرز شاکری افزود: پرونده‌ای با موضوع انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی از سوی قاضی ویژه رسیدگی به جرائم سایبری دادسرای عمومی ‌و انقلاب سنندج به دادخواهی خانمی اهل و ساکن سنندج به این پلیس ارجاع، بلافاصله موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
این مقام انتظامی اظهار کرد: در تحقیقات اولیه، شاکیه اظهار داشت، شخصی ناشناس اقدام به ساخت اکانتی در شبکه اجتماعی نموده و عکس‌های خصوصی و خانوادگی من را در معرض دید عموم قرار داده و سپس اقدام به ارتباط با بستگان و آشنایان من کرده و با نسبت دادن حرف‌ها و اعمال غیر واقع به من‌، موجبات به مخاطره افتادن آبروی من شده است.
سرهنگ شاکری گفت: پس از انجام تحقیقات مقدماتی و با استفاده از روش‌های فنی‌، شگردهای پلیسی گرداننده اکانت شناسایی گردید و پس از هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی‌ متهم به پلیس فتا احضار ‌و پیرامون پرونده از متهم تحقیق، بدوا منکر قضیه بوده اما پس از مواجهه با دلایل و مدارک و مستندات پرونده، به بزه انتسابی معترف و اظهار داشت، قرار بود با هم ازدواج کنیم ولی به دلیل اختلاف بوجود آمده شاکیه از ازدواج با من منصرف شد و من به انگیزه انتقام جویی اقدام به انتشار عکس شاکیه در فضای مجازی کردم.
رئیس ‌پلیس فتا فرماندهی انتظامی کردستان دوستی‌های اینترنتی خارج از عرف را منشاء بسیاری از اختلافات خانوادگی دانسته و از کاربران خواست‌ تا به هویت‌ها در فضای مجازی اعتماد نکنند‌ و هیچگونه عکس و اطلاعات خصوصی در این شبکه‌های به اشتراک نگذاشته و یا برای دیگران ارسال نکنند.
طبق اعلام پلیس فتای استان کردستان در سال گذشته، بر اساس آمارهای موجود 27 درصد جرائم سایبری با انگیزه مالی و اقتصادی 36 درصد در رابطه با انتقام جویی، 23 درصد موضوعات ضد اخلاقی و 14 درصد با انگیزه سرگرمی بوده است.
طبق این گزارش 66 درصد جرائم رخ داده در حوزه سایبری در استان کردستان در فضای تلگرام روی داده است.
دریافت کننده: حسن حسین زاده ** انتشار: مجید سلیمانی
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.