به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ عیسی گوهری روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در هشت ماه گذشته از سال جاری شاهد وقوع 19 فقره تصادف رانندگی تانکرهای حامل سوخت عراقی در جاده های استان بودیم.
وی با بیان اینکه یک نفر در این تصادفات جان باخت و پنج نفر نیز زخمی شدند، افزود: در بسیاری از موارد، محموله سوختی این تانکرهای کشنده وارد محیط زیست و سطح جاده ها شده و مشکلاتی ایجاد کرده است.
سرهنگ گوهری با اشاره به عرض کم و تردد زیاد خودروها در جاده مریوان - سنندج یادآور شد: براساس تصمیم اتخاذ شده از ساعت چهار بعد از ظهر تا هفت صبح روز بعد هیچ تانکر حامل سوخت مازوت اجازه تردد از جاده مریوان – سنندج را ندارد.
وی با اشاره به وضعیت مسیر سنندج - حسین آباد و ممنوعیت عبور تانکرهای حامل مواد شیمیایی از این مسیر تاکید کرد: بدلیل گذر این جاده از کنار سد قشلاق این ممنوعیت ایجاد شده است.
سرهنگ گوهری با بیان اینکه این جاده در آینده در مسیر کریدور شمال – جنوب قرار می گیرد و افزایش انواع خودروها از آن اجتناب ناپذیر است، گفت: برای جلوگیری از آسیب تانکرهای حامل مواد شیمیایی و مواد دیگر پیشنهادهایی در راستای ایمن سازی مسیر از جمله ایجاد مخزن در نقاطی که بیشترین تصادفات روی داده و احتمال انتقال مواد به داخل آب سد وجود دارد را ارائه کرده ایم.
**طرح زمستانه پلیس راه از دوشنبه آغاز می شود
وی در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز طرح زمستانه پلیس راه در جاده های استان خبر داد و اضافه کرد: این طرح از دوشنبه 20 آذر با همکاری دستگاه های مرتبط اجرایی و تا 20 اسفند ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به کوهستانی بودن جاده های استان کردستان افزود: شرایط جغرافیایی و جوی متفاوتی در این استان داریم برای همین، پنج تیم ثابت و پنج تیم پشتیبان از پلیس راه در گردنه های استان مستقر می شوند.
وی یادآور شد: پلیس راه در روزهای برفی به وسایل نقلیه ای که مجهز به زنجیر چرخ نباشند اجازه تردد در جاده های ارتباطی استان را نمی دهد.
**فعالیت خوبی در 2 سال اخیر برای ارتقای وضعیت جاده ها شده است
فرمانده پلیس راه کردستان ادامه داد: در 2 سال اخیر فعالیت های خوبی برای ارتقای شرایط جاده های استان کردستان انجام شده است.
سرهنگ گوهری با اشاره به اینکه بسیاری از مسیرها دو بانده شده است، اظهار کرد: گردنه ماموخ و مروارید دو بانده شده و بخشی از مسیرهای ارتباطی دیگر از جمله جاده سقز نیز تعریض و دو بانده شده است.
وی گفت: بدلیل کوهستانی بودن و شرایط جغرافیایی کردستان، جاده سازی در این استان دشوار تر و با هزینه بیشتری نسبت به دیگر مناطق کشور انجام می شود.
وی افزود: با وجود فعالیت های صورت گرفته باز هم نقص و کاستی در جاده ها وجود دارد و مسیرهای موجود کشش این حجم تردد خودروها را ندارد.
**48 درصد تصادفات به شکل واژگونی خودرو است
فرمانده پلیس راه کردستان اضافه کرد: 48 درصد تصادفات برون شهری به شکل واژگونی در اثر سرعت بالا و از دست دادن کنترل خودرو توسط راننده اتفاق می افتد.
سرهنگ گوهری ادامه داد: عدم کنترل خودرو در اثر سرعت بالا، 33 درصد و عدم توجه به جلو 20 درصد علت تصادف ها در جاده های برون شهری استان کردستان در هشت ماه گذشته از سال جاری است.
به گفته وی، 38 درصد تصادفات مربوط به خودروهایی با پلاک هایی خارج از استان و مسافرانی است که با جاده های این استان آشنایی ندارند ضمن اینکه رانندگان 67 درصد تصادفات در محدوده سنی 20 تا 40 سال قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه 65 درصد تصادفات برون شهری در محورهای اصلی، 20 درصد در محورهای فرعی و 14 درصد در محورهای روستایی رخ داده است، افزود: بیشترین تصادفات در روزهای پنجشنبه و جمعه روی داده اند.
خبرنگار: امید بهمنی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.