به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا سید احمد سجادی در خطبه های نماز جمعه این هفته سروآباد اظهار کرد: مسجد الاقصی قبله اول مسلمانان است و قدس برای مسلمانان از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخودار است و توهین به این مکان مقدس را نمی پذیرند.
وی افزود: رئیس جمهوری آمریکا که از نفوذ اسلام در غرب بشدت هراس دارد با این اقدام خود قصد دارد اسلام هراسی را در جهان افزایش دهد لذا ضمن توهین به دین اسلام و مسلمانان، اسلام ستیزی را گسترش می دهد.
امام جمعه سروآباد اضافه کرد: همه ملت های مسلمان و آزاده جهان باید این اقدام نسنجیده و نابخردانه ترامپ را محکوم کنند و حمایت قاطع خود را از ملت مظلوم فلسطین نشان دهند و نفرت و انزجار خود از آمریکا و صهیونیست ها را فریاد بزنند.
ماموستا سجادی یادآور شد: رئیس جمهوری آمریکا از زمان به قدرت رسیدن بارها با اقدامات و اظهارات سخیفانه خود نشان داده با اسلام و مسلمانان سر عناد و ستیز دارد پس به هر طریق ممکن قصد دارد مانع از گسترش آموزه های دین مبین اسلام در جهان شده و در بین مسلمانان تفرقه و اختلاف بیندازد.
وی با بیان اینکه مسلمانان جهان همیشه آگاه و هوشیار بوده و با توطئه های شیطانی و نقشه های شوم دشمنان مقابله کرده اند، تاکید کرد: ماه مبارک ربیع الاول و هفته وحدت بهترین فرصت برای تقویت اتحاد و همبستگی مسلمانان برای مقابله با استکبار جهانی است.
ماموستا سجادی گفت: آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی و جنایتکار که از نابودی داعش بشدت عصبانی و سردرگم شده اند با تعیین قدس بعنوان پایتخت این رژیم و برنامه ریزی برای انتقال سفارت آمریکا به این شهر مقدس، بدنبال جبران شکست سنگین خود در منطقه هستند.
وی با تقدیر و تشکر از خدمات دولت برای ادامه عملیات گازرسانی به روستاهای شهرستان سروآباد افزود: خدمات صادقانه و بی منت دولت به مردم که در راستای سیاست های کلی نظام اسلامی است، بسیار ارزشمند و قابل تقدیر و ستودنی است و مردم باید قدردان این نعمت الهی و این نظام مقدس باشند.
نمازگزاران سروآبادی پس از پایان نماز جمعه در محکوم کردن اقدام رئیس جمهوری آمریکا همراه با سایر مردم ایران اسلامی از مقابل مصلای نماز جمعه راهپیمایی ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی کردند.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه هفته گذشته، قدس را رسما به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و گفت: به این قطعیت رسیدم که باید سفارت آمریکا را از تل آویو به اورشلیم منتقل کنیم.
این تصمیم رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا با مخالفت شدید کشورهای اسلامی و جامعه جهانی مواجه شده است به گونه ای که بسیاری از کشورها با صدور بیانیه هایی جداگانه اعلام کردند که با تصمیم رئیس جمهوری آمریکا مخالف هستند و هیچ برنامه ای برای تبعیت از این تصمیم و انتقال سفارت خود به بیت المقدس ندارند.
در پی این اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تظاهرات گسترده‌ای در سراسر اراضی فلسطین برگزار شد و گروه ‌های فلسطینی امروز (جمعه) را روز خشم اعلام کرده‌ و از مردم خواسته‌اند انتفاضه مردمی به راه بیندازند.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی بیش از 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
خبرنگار: فرزاد آداک ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.