دکتر کامبیز حسن زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: معاونت غذا و دارو تقلبی و غیر مجاز بودن عسل با نام تجاری شهد ناب با شماره پروانه ساخت جعلی 25421 /15 را تایید کرده است لذا شهروندان از خرید این محصول خودداری کنند.
وی با بیان اینکه در هنگام خرید باید به آرم تجاری کالا و تاییدیه وزارت بهداشت توجه کرد، افزود: نشانگرهای تغذیه بر روی محصولات غذایی سالم و قابل مصرف نصب شده و مردم هنگام خرید حتما به برچسب و نشانگر رنگی کالا، پروانه ساخت، شناسه کارگاهی، تاریخ تولید و انقضای آن توجه کنند.
دکتر حسن زاده به مردم توصیه کرد برای اطمینان از سلامت کالاها حتما از مراکز معتبر اقدام به خرید کرده و از دست فروش ها و مراکزی که فاقد مشخصات بهداشتی هستند، خرید نکنند.
به گزارش ایرنا، نشانگرهای رنگی تغذیه ای بر روی برچسب محصولات غذایی مطابق ضوابط و قوانین سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین شده و دارای تاریخ تولید و پروانه ساخت معتبر است.
این نشانگرهای رنگی به مصرف کننده کمک می کند به منظور شناسایی ویژگی های تغذیه ای محصول با توجه به شرایط جسمی و نیازهای شخصی انتخاب آگاهانه داشته باشد.
رنگ قرمز، بیانگر میزان زیاد؛ رنگ زرد(نارنجی) بیانگر میزان متوسط و رنگ سبز، بیانگر میزان اندک این شاخص‌ها در محصول غذایی است.
خبرنگار: شیوا اردلان منش ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7352/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.