به گزارش خبرنگار ایرنا، شهین سیف روز سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: در این جشنواره دانشجویان دانشگاه های سراسر استان که دارای آثاری در زمینه فیلمسازی هستند، می توانند با ارائه آثار خود در این جشنواره شرکت کنند.
وی با بیان اینکه فراخوان جشنواره تهیه شده و در اختیار دانشگاه های استان قرار می گیرد، افزود: موضوع جشنواره آزاد است و دانشجویان فیلمساز علاقمند به شرکت تا 25 دی فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد کردستان ارسال کنند.
سرپرست مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد کردستان با اشاره به بخش های جشنواره تاکید کرد: بخش اصلی جشنواره شامل مسابقه فیلم های داستانی مستند و انیمیشن و بخش جانبی نیز غیررقابتی و برای نمایش تولیدات مرکز فرهنگ و هنر استان است.
سیف در خصوص شرایط ارسال آثار به جشنواره گفت: مدت زمان فیلم های ارسالی حداکثر باید 40 دقیقه و تاریخ تولید آن از سال 93 به بعد باشد.
وی همچنین با بیان اینکه کارگردان فیلم باید حتما دانشجو باشد، اضافه کرد: داوری آثار توسط دانشجویان مرکز فرهنگ و هنر انجام می شود و شرکت برای دانشجویان تمامی دانشگاه های استان در این جشنواره آزاد است.
وی به اهداف جشنواره نیز اشاره کرد و افزود: شناسایی استعدادها و پتانسیل های فیلمسازی در استان، ایجاد انگیزه برای دانشجویان رشته سینما و انیمیشن، شناسایی و حمایت از ایده های برتر و حمایت از آثار و تولیدات دانشجویان استان از جمله اهداف برگزاری جشنواره است.
به گفته وی، در این جشنواره علاوه بر اینکه به فیلم های برتر هدایایی داده خواهد شد،بهترین فیلم از نگاه تماشاگران نیز معرفی و مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.
سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد کردستان یادآور شد: یکی از وجه تمایزهای این جشنواره با سایر جشنواره ها این است که تمامی فعالیت های آن حتی داوری آثار توسط دانشجویان انجام می شود و این امر فرصت مناسبی برای شکوفایی استعدادهای دانشجویان علاقمند به سینما و فیلمسازی است.
وی همچنین به انتخاب عنوان 'ریگا به معنی راه' برای این جشنواره اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل اصلی نامگذاری جشنواره با این عنوان راهی است که در طول سالیان تحصیل توسط انسان طی شده و می تواند وی را به مدارج بسیار بالا برساند و همچنین دلیل دیگر مضمون اولین فیلم کُردی راه بوده است.
نخستین جشنواره استانی فیلم دانشجویی ریگا در وزهای 22 و 23 بهمن ماه جاری و همزمان با ایام دهه مبارک فجر در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می شود.
750 دانشجو در مرکز آموزش علمی و کاربردی فرهنگ و هنر واحد کردستان در مقاطع کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند که 80 نفر از این تعداد در رشته سینما و کارگردانی تحصیل می کنند.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.