در این مطلب آمده است: آغاز بکار دولت دوم روحانی و انتصاب استاندار بومی نویدبخش خبرهای خوبی در بکارگیری و میدان دادن به نیروهای اهل سنت در کردستان شد؛ میدان‌های که نزدیک به چهار دهه است نیروی اهل سنت به خود ندیده است.
اقداماتی که می‌تواند نویدبخش اجرای بندهای دو بیانیه حقوق اقوام، ادیان و مذاهب دکتر روحانی مبنی بر مشارکت عمومی فارغ از زبان و مذهب در مدیریت‌های کلان کشور و اجرای اصل شایسته‌سالاری در همه سطوح سیاسی - اداری به‌ گونه‌ای که تمامی شهروندان و هم ‌میهنان در شرایط یکسان امکان مشارکت و تصدی در کلیه سطوح است. نیز این کوشش صواب تاکیدی بربند سه همین بیانیه دایر بر انتصاب نیروهای شایسته محلی در پست‌های مدیریتی مناطق مختلف کشور است.
این رویکرد امیدبخش در حوزه مدیریتی کردستان ادامه منش و فتح باب نیکویی است که نیروهای سیاسی منطقه سال‌هاست با هدف مشارکت در قدرت در مناطق کردنشین پی جوی آن‌اند.
دیوار بلندی که به‌دست و فکر و اندیشه نماینده جدید دولت در کردستان و در راستای گسترش وفاق و همدلی و افزایش حضور کردهای اهل سنت در ساختار قدرت اجرایی شد.
بهمن مرادنیا استاندار کردستان اگر چه بیش از آنکه صبغه فرهنگی و سیاسی داشته باشد بعنوان یک فعال اقتصادی نام آوازه است؛ اما، او در نخستین انتصاب مدیران در کردستان پای انتصاب مدیر اهل سنت برای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ایستاد، کاری که در دولت اول دکتر روحانی نخواست یا نتوانست آن را به فرجام برساند.
حتی مدیری برای حوزه فرهنگ آورد که استاندار وقت خودش جورش را کشید و مدت‌ها این اداره با سرپرست و بی سرپرست اداره شد.
با این‌ حال استاندار کردستان با طمأنینه و در عین جسارت به بیمناکی‌های این حوزه پایان داد و با انتصاب یک نیروی حرفه‌ای از درون خود تشکیلات فرهنگ و ارشاد اسلامی و آشنا با چم‌وخم کار، چشم‌انداز روشنی پیش پای فرهنگ و هنر کردستان نهاد.
اقدامی که بر جامعه بویژه اهل فرهنگ و هنر روشن می‌کند که در منظر نماینده دولت حرفه‌ای بودن نیروها و خدمتگزارانش بیش از دیگر پارامترهای که امروز در انتصابات رایج است، اهمیت دارد.
او در عین ‌حال به نیرویی جوان چون جلال قله شاخانی اعتماد کرد تا به جامعه این پیام را منتقل کند که در جای خود نماینده دولت جوان باور است و جوانی خوشنام و پرکار و مورد اقبال قاطبه جامعه فرهنگی کردستان را در مسئولیتی حساس و خطیر بکار گیرد که از بر توانمندی و هوشمندی او جامعه فرهنگی کردستان بهره‌مند شود.
اما استاندار کردستان در ادامه انتخاب همکارانش به سراغ انتصاب مدیر دستگاه عریض و طویل و پرجمعیت جهاد کشاورزی در کردستان رفت، دستگاهی که در اقتصاد کردستان به ‌یقین حرف اول را می‌زند و در تولید ناخالص، اشتغال و ثروت آفرینی کردستان قصه اول و آخر دولت است.
نماینده دولت در کردستان باز هم برای این سازمان حرفه‌ای‌ترین و باسابقه‌ترین نیروی اهل سنت کردستان که اتفاقا از پاک دست‌ترین مسئولان استان در این سال‌ها بوده را نامزد مسئولیت سازمان جهاد کشاورزی کرد، کسی که مورد اقبال عموم همکاران جهاد کشاورزی و از منزلت و احترام ویژه در بین جامعه هدف این سازمان برخوردار است.
خالد جعفری بیش از دو دهه است که در جهاد کشاورزی در مسئولیت‌های مختلف آزموده شده و با توسعه حوزه امور دام کردستان کارنامه قابل قبولی از خود برجایی گذاشته به ‌گونه‌ای که توسعه صنعتی این بخش به ‌یقین مدیون آینده‌ نگری و یاری بی‌شائبه و برنامه‌ریزی ‌شده او به بخش خصوصی بوده است.
این دو انتصاب در دولت نماد گشایش راه بلندی در فراهم شدن مشارکت کردها و اهل سنت در بخشی از ساختار قدرت بود که تاکنون بر نیروهای منطقه ممکن نبوده است؛ ناممکنی که با تدبیر مرادنیا و در روزهای آغاز صدارتش بر امارت کردستان ممکن شد و موجب امیدواری افزون برای تغییرات مثبت و هدفمند به نفع منطقه در دیگر مسئولیت‌ها دولتی بویژه حوزه سیاست شد.
اما نیروهای بکارگیری شده باید قدر این تغییرات را بدانند و به جد کوشش کنند که با تعالی و توسعه و خدمت به جامعه هدف سازمان‌های خود، این راه گشوده را مواظبت کنند.
بر آنهاست که اعتماد جامعه و دولت را در حوزه مسئولیت خود پاس دارند و با عملکرد مورد انتظار مردم منطقه، دولت را در خدمت به شهروندان سرافراز نمایند، که به‌یقین از این مدیران موفق اهل سنت جز این نیز انتظار نمی‌رود.
منبع: هفته نامه سیروان
3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.