مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از برگزاری مولودی خوانی در بیش از 1000 مسجد کردستان در ایام ماه ربیع خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام نوروزی مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان با اعلام این خبر گفت: ماه ربیع ماه شب زنده داری عاشقان پیامبر(ص) است ماهی که در آن نوای مولودی خوانی و دف نوازی از بلند گوی مسجد هر کوی و برزنی بر می خیزد و بهانه ای زیبا و مجذوب کننده بوجود می آورد.

وی با اشاره به آمادگی مساجد استان برای برگزاری مولودی خوانی مولود پیامبر در این ماه مبارک گفت: مراسم مولودی خوانی و دف نوازی در بیش از 1000 مسجد کردستان برگزار می شود و پیش بینی می شود بیش از 1 میلیون نفر در این مراسم های معنوی حضور بهم می رسانند.

مدیرکل اوقاف کردستان خاطر نشان کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده هیات امناء مساجد با تلاش شبانه‌روزی و جمع آوری کمک‌های مردمی مساجد را آذین‌بندی و غبارروبی کرده و آماده برپایی مراسم های مولودی هستند.

نوروزی ادامه داد: این اداره کل آمادگی هرگونه همکاری با نهادهای دولتی و مردمی را برای برپایی مراسم های مولودی ویژه کارکنان را در بقاع متبرکه و مساجد دارد .

مدیر کل اوقاف با اشاره به ضرورت رعایت‌مسائل امنیتی در برگزاری مراسم‌های مولودی اذعان داشت: ضروری است در صورتی که مراسم های بزرگی قرار است در مساجد شهری یا روستایی برگزار شود هماهنگی های لازم با پایگاه بسیج، نیروی انتظامی،هلال احمر ، مراکز آتش نشانی و..  توسط هیات امناء انجام شود.

نوروزی با اشاره به وحدت مردم استان کردستان گفت: وحدت کلمه ای مورد تاکید قرآن پیامبر و تمامی بزرگان دین است و هفته وحدت بهانه ای برای نشان دادن وحدت و همدلی برادران اهل تسنن و تشیع استان کردستان است و این استان فرهنگی را می توان  به عنوان نمادی از وحدت اسلامی در جهان معرفی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.