به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود شکوهی روز یکشنبه در نشست آموزشی، تخصصی روسای ادارات امور تربیتی آموزش و پرورش سراسر کشور در سنندج اظهار کرد: از حدود 40 هزار نیروی رسمی و غیر رسمی شاغل در حوزه امور تربیتی، تا سال 1400 حدود 10 هزار نفر یعنی 25 درصد این نیروها بازنشسته می شوند.
وی افزود: در این مدت (چهار سال) و با تداوم این روند حجم ورودی در حوزه امور تربیتی پنج درصد این خروجی خواهد بود که باید تلاش شود سهم این حوزه در زمینه تخصیص نیروی انسانی در کمیته های برنامه ریزی لحاظ شود.
شکوهی تاکید کرد: در خصوص سهمیه تخصیص نیرو به این بخش سال گذشته و امسال، استان هایی هستند که جذب نیروی آنان در امور تربیتی و مشاوره صفر بود و این مساله بی مهری به بخشی است که بار اصلی تربیت را بر عهده دارد.
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: از ابتدای دهه 90 تعداد زیادی نیرو به سیستم آموزش و پرورش وارد شدند که آموزش های اولیه را نیز ندیده بودند اما امروز براساس برنامه ریزی های انجام شده تلاش می شود، نیروهای ما از میان فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان باشد که حداقل آموزش های اولیه را گذرانده باشند.
وی به اهمیت موضوع تربیت به عنوان یکی از دغدغه های همه حکومت ها اشاره کرد و گفت: اهمیت و جایگاه تربیت فراتر از اداره امور تربیتی در آموزش و پرورش است و باید تمامی بخش های حاکمیتی در این موضوع ورود پیدا کنند.
شکوهی با بیان اینکه هیچ موضوعی به اندازه تربیت در نظام تعلیم و تربیت دارای اهمیت نیست، افزود: همه باید در نظام تعلیم و تربیت در وهله اول بدنبال تربیت یک انسان به تمام معنا و پس از آن یک دکتر و مهندس حاذق باشیم.
وی اضافه کرد: توانمند سازی و ساماندهی نیروی انسانی از موضوعات مهم حوزه امور تربیتی به شمار می رود و هم اکنون براساس فعالیت های انجام شده، سیستم نیروی انسانی و آمار و اطلاعات این حوزه دقیق است و نیروهای بدون تخصص از این حوزه خارج می شوند.
نشست آموزشی و تخصصی روسای ادارات امور تربیتی آموزش و پرورش سراسر کشور از امروز بمدت 2 روز با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت و مدیران این حوزه در شهر سنندج در حال برگزاری است، برنامه ها و مسائل جاری حوزه امور تربیتی در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.