مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کردستان از برگزاری مانور زلزله در شعب و کانون‌های دانش آموزی در مدارس استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسن خدابنده‌لو با بیان این مطلب گفت: نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی  در مدارس در راستای ارتقای آمادگی و مقابله با زلزله، 8 آذر ماه همزمان در مدارس منتخب سراسر استان با مشارکت دانش‌آموزان و با اولویت مدارس دارای کانون دانش آموزی  اجرا می‌شود.

وی افزود: رویکرد مانور امسال "مدرسه ایمن ، جامعه تاب‌آور" تعیین شده و تلاش می‌شود علاوه بر آموزش و آماده‌سازی دانش آموزان و پرسنل مدرسه ، ساکنان محله‌های مجاور مدارس منتخب نیز در این فرآیند مشارکت داده شوند. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کردستان اظهار داشت: با توجه به ارزیابی مانور سال‌های پیشین و بازنگری تفاهم نامه‌های قبلی تفاهم نامه تشکیل " ستاد عالی آمادگی عمومی در برابر زلزله" بین وزرای محترم کشور ، آموزش و پرورش ، علوم ، تحقیقات و فناوری و روسای محترم جمعیت هلال احمر ، سازمان صداو سما ، شهرداری تهران و رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور منعقد شد.

خدابنده لو اضافه کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است تا افق سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران(1404)، همه مدارس ایمن کشور در برابر زلزله به عنوان پایگاه محلی مدیریت بحران ظرفیت سازی می‌شود تا امکان فراهم کردن نیازهای جامعه پیرامونی خود را در زمینه مدیریت بحران قبل و بعد از رخداد زلزله فراهم کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.