معاون فرماندار بانه گفت: عصر روز گذشته بالغ بر 700 خودروی گرفتار در برف و کولاک که بیشتر انها مسافر بودند و زنجیر چرخ به همراه نداشتند توسط نجاتگران و امدادگران حاضر در مسیر رها سازی و امدادرسانی شدند.

به گزارش ایلنا، نژاد شهیدی با بیان این مطلب افزود: عصر روز گذشته صدها خودرو به علت بارش برف و کولاک در  محور بانه سقز"گردنه خان" گرفتار شده بودند که با تلاش 5 ساعته امدادگران جمعیت هلال احمر و عوامل راهداری بانه از این وضعیت رهایی یافتند.

وی اظهار داشت: طی پنج ساعت گذشته بالغ بر 700 خودروی گرفتار در برف و کولاک که بیشتر انها مسافر بودند و زنجیر چرخ به همراه نداشتند توسط نجاتگران و امدادگران حاضر در مسیر رها سازی و امدادرسانی شدند.وی اظهار داشت: بارش ناگهانی برف و همراه نداشتن زنجیر چرخ توسط تعدادی از رانندگان موجب خارج شدن چند خودرو از مسیر و ایجاد تصادف در گردنه خان بانه و در نتیجه بسته شدن جاده شد.

شهیدی افزود: این مسئاله موجب کند شدن عملیات برف روبی و نمک پاشی توسط نیروهای راهداری در محور مذکور و بدنیال آن ترافیک شدیدی را در این محور برای چند ساعت ایجاد نمود.

آزاد فتاحی رئیس جمعیت هلال احمر بانه نیز گفت: تعداد 16 نفر از داوطلبان و نجاتگران این جمعیت مستقر در پایگاه امداد و نجات بین راهی گردنه خان از ساعت اول بارش با حضور در جاده از گردنه خان  تا روستای کیله شین به امداد رسانی و رهاسازی خودروهای گرفتار در برف و کولاک پرداختند.

وی همچنین تصریح کرد: بیش از پنج خانوار گرفتار در برف و کولاک نیز در پایگاه امداد و نجات بین راهی گردنه خان بانه شب اسکان اضطراری داده شدند.

 رئیس اداره راهداری بانه نیز گفت: از آغاز بارش ها سه دستگاه کمپرسی تیغه دار و یک بولدزر عملیات برف روبی و نمک پاشی را در این محور انجام دادند.

انور طاهایی افزود: شامگاه گذشته دستگاه های نمک پاش بیش از 50 تن نمک و ماسه را در عملیات برف روبی محور بانه سقز در گردنه خان امروز استفاده شده است.

وی افزود: از کلیه رانندگان خودروهای سبک و سنگین درخواست می شود که بدون زنجیر چرخ و امکانات زمستانی از تردد در مسیرهای کوهستانی شهرستان خودداری کنند و حتی المقدور از و سفر های غیر ضروری پرهیز کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.