به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های این هفته نماز جمعه سنندج ضمن تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب و تشکیل بسیج با فرمان امام راحل، بسیجان با ایثار جان خود و کوشش بی وقفه، همواره در خدمت ملت ایران و نظام اسلامی بوده است.
وی با بیان اینکه بسیج، در تمامی صحنه ها حضوری پررنگ و غرور آفرین داشته است افزود: این ارتش توانمند، از هیچ تلاشی برای حفظ نظام و انقلاب و پاسداری از ایران اسلامی، فروگذار نکرده است.
وی پایان سیطره داعش بر شهرهای مختلف کشورهای عراق و سوریه را موفقیتی بزرگ برای محور مقاومت و مسلمانان ذکر کرد و گفت: یکی از عوامل تسلط بر این گروه تروریستی، الگو گرفتن مردم این کشورها از بسیج در ایران اسلامی است.
ماموستا خدایی با اشاره به اینکه داعش زاییده کشورهای غربی و استکبار است ادامه داد: بسیج کشورهای اسلامی می تواند توطئه های استکبار و رژیم صهیونیستی را ناکام کند.
امام جمعه سنندج در ادامه سخنان خود به زلزله اخیر استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: بی شک، جان باختن تعدادی از مردم در اثر این حادثه طبیعی مایه اندوه همگان است اما حضور رهبر معظم انقلاب در مناطق زلزله زده، تسلی خاطر بازماندگان و آسیب دیدگان شد.
ماموستا خدایی، کمک های هموطنان به ویژه مردم کردستان را به مردم زلزله زده استان کرمانشاه بسیار ستودنی خواند و اضافه کرد: این کمک ها نشان از دلسوزی و نوع دوستی مردم ایران اسلامی دارد؛ اما نیاز است این کمک ها ادامه داشته باشد.
وی در بخش دیگری از خطبه ها، به حسن خلق پیامبر(ص) پرداخت و گفت: خداوند در قرآن کریم بارها از اخلاق حسنه پیامبر(ص) تعریف کرده و مسلمانان را به پیروی از رفتار ایشان توصیه کرده است.
ماموستا خدایی با بیان اینکه اخلاق خوب و روش نیک، موجب آرامی اجتماع است تاکید کرد: همگی تلاش کنیم راه و روش پیامبر و توصیه های قرآن کریم را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.
پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ به عنوان روز بسیج نامگذاری شده است.
خبرنگار: وریا کرمی/**انتشار: عبدالله رحمانی
7355/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.