محمد صالح احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه در سال زراعی جاری شاهد بارندگی 61 میلیمتری در سطح استان بودیم و این نزول نعمت باعث جوانه زدن 200 هزار هکتار از 577 هزار هکتار زیر کشت پاییزه استان شده است.
به گفته وی، در کشت پاییزه استان محصول گندم با 547 هزار هکتار بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و جو با 26 هزار و 500 هکتار، کلزا با 2 هزار و 61 هکتار و نخود پاییزه با 250 هکتار در رتبه های بعدی قرار دارد.
مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی کردستان ادامه داد: در سال زراعی جاری گندم دیم 515 هزار و 100 هکتار، آبی 33 هزار و 81 هکتار، جوی دیم 23 هزار هکتار، جوی آبی سه هزار و 500 هکتار در کشت پاییزه استان سهم دارد.
احمدی ادامه داد: سرداری، آذر2، باران و هشترود از ارقام کشت شده گندم دیم و پیشگام، میهن و صیادی ارقام کشت شده گندم آبی و آبیدر، سهند و انصار ارقام جوی دیم و بهمن نیز رقم جوی آبی کشت شده است.
به گفته وی، سازمان جهادکشاورزی در راستای تامین امنیت غذایی با تامین 11 هزار و 832 تن بذر اصلاح شده گندم آبی و دیم و توزیع 16 هزار و 18 تن انواع نهادهای زراعی از جمله کودهای شیمایی فسفاته، ازته و پتاسه کمک حال کشاورزان بوده است.

** 95 درصد اراضی پاییزه کردستان به صورت مکانیزه کشت شده است
مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی کردستان با بیان اینکه 95 درصد از اراضی استان به صورت مکانیزه کشت شده است افزود: 393 هزار هکتار از گندم کردستان به صورت خطی کشت شده است.
احمدی گفت: همچنین 144 هزار هکتار نیز به وسیله بذرکار عمیق کار و 10 هزار هکتار نیز به صورت کشت مستقیم زیر کشت رفته است.
وی با بیان اینکه تاکنون 12 هزار هکتار از محصولات زراعی استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته است افزود: بیمه محصولات کشاورزی همچنان ادامه داشته و کشاورزان می توانند برای بیمه محصولات به نمایندگی های بیمه کشاورزی مراجعه کنند.
استان کردستان به دلیل داشتن بیش از یک میلیون و 110 هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم در غرب کشور به شمار می رود.
در سال زراعی گذشته (96 - 95 ) حدود 553 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان زیر کشت پاییزه رفته بود.
** خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشار دهنده: امید بهمنی
3034/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.