علیرضا مرامی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تشکیل و حضور گروه تروریستی داعش در منطقه، برخلاف مصالح دنیای اسلام بود، افزود: این موفقیت بزرگ نشان از توانایی و ظرفیت بالای دنیای اسلام دارد و اینکه مسلمانان نباید در چنین مواردی چشم انتظار کمک کشورهای غربی به ویژه آمریکا باشند.
مرامی به نقش ایران در پایان سیطره داعش بر منطقه اشاره کرد و گفت: ایران با استفاده از ظرفیت های امنیتی، نظامی و بین المللی تمام تلاش خود را برای نابودی این گروه افراطی به کار برد و موفق نیز شد.
وی دشمنی داعش با آثار تمدنی دنیا و خشونت و کشتار مردم بی گناه را، از عوامل موثر در نابودی این گروه دانست و اضافه کرد: یکی دیگر از دلایل شکست این غده سرطانی، برداشت غلط آنان از دین از حیث نظری بود که ارتباطی با بدنه اصلی دنیای اسلام نداشت.
استاد علوم سیاسی دانشگاه کردستان گفت: رفتار و عملکرد این گروه، چهره ای بسیار ناموجه از اسلام ارائه می کرد که در خدمت سیاست های استکبار و رژیم صهیونیستی بود.
مرامی با بیان اینکه با توجه به سطح مباحث تئوریک، احتمال ظهور دوباره چنین گروه های افراطی در منطقه خاورمیانه وجود دارد تاکید کرد: برای ممانعت از تکرار ایجاد چنین تفکرات و گروه هایی، باید برداشت های اعتدالی و عقل گرایانه مورد تاکید دین اسلام، در محافل فکری و در میان نخبگان دنیای اسلام، جای گیرد.
به گزارش ایرنا، شهر بوکمال در مرز سوریه و عراق آخرین پایگاه داعش در منطقه بود که روز یکشنبه به طور کامل به کنترل نیروهای ارتش سوریه در آمد و تروریست‌های داعش به سمت مناطق بیابانی فراری شدند.
ارتش سوریه با مساعدت و همراهی سپاه قدس، حزب الله، نیروهای مردمی، فاطمیون، زینبیون و حیدریون توانستند به حضور داعش در این منطقه پایان بدهند و شهرهای سوریه و عراق را به طور کامل از لوث حضور این گروه افراطی پاکسازی کنند.
خبرنگار: وریا کرمی/ **انتشار: عبدالله رحمانی
7355/1630/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.