به گزارش ایرنا از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب، خانم دکتر 'عفت شریعتی' در نشست تخصصی بررسی جایگاه بانوان در تحولات جهان اسلام که در سالن اجتماعات کتابخانه امام خامنه ای سنندج برگزار شد افزود: امروز شاهدیم که جهان اسلام چه ضرباتی را از جبهه زر و زور متحمل شده است و از دیرباز این توطئه ها وجود داشته و تداوم خواهد داشت.
وی ادامه داد: تنها راهکار مقابله با این مسئله هوشیاری و بصیرت است که در این راستا ایران اسلامی ثابت کرده است که پرچمدار بیداری اسلامی است و با پشتوانه عظیم رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری و مشارکت گسترده مردمی به سوی عزت گام برمی دارد.
وی گفت: جبهه استکبار و نظام سلطه در برابر عظمت نظام اسلامی ایران و همت مردم ولایت مدار ایران به انزوا کشیده شده است.
مدیر کل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: نابودی شجره خبیثه داعش همت والای ایران اسلامی و پشتوانه علمی و معرفتی مقام معظم رهبری را به جهانیان نشان داد و موجب خشنودی مردم مظلوم سوریه وعراق شد.
شریعتی افزود: امروز نوبت ماست که برای حفظ دستاوردهای نظام گام برداریم چرا که جهان در حال تحول است و ایران اسلامی در این تحول نقش مهمی دارد و در این مسیر نیز زنان نقشی کلیدی دارند.
وی به نقش ویژه بانوان مسلمان در عرصه بیداری اسلامی در جهان اشاره کرد و گفت: بانوان مسلمان با تمسک به آیات قرآنی و الگوگرفتن از سیره بزرگان دینی باید به روشنگری در جامعه بپردازند و خود را با سلاح علم مجهز نمایند.
وی ادامه داد: حرکت ما به سمت آینده حرکتی سریع خواهد بود و امروز مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این مسیر گام برداشته و بیداری اسلامی از جمله اموری است که همه زنان و مردان مسلمان باید به عنوان امری مهم در راستای آینده متعالی جهان اسلام مدنظر داشته باشند.
وی افزود: دشمنان اسلام با تمام توان برای جلوگیری از بیداری اسلامی تلاش می کنند و در مقابل این توطئه ها ما گام ها را باید مستحکم کنیم.
مدیر کل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: امروز جامعه تسنن و تشیع در ایران اسلامی زیر یک پرچم در جهت ایجاد حیات طیبه گام برمی دارند.
شریعتی افزود: دشمنان از جهل و نادانی برخی افراد نسبت به مبانی فرهنگی و عقیدتی برای اجرا کردن برنامه های شوم خویش در جامعه اسلامی تلاش می کنند و بر همه ما واجب است که در راستای روشنگری جامعه همت گماریم.
شریعتی به جایگاه بانوان مسلمان در عرصه جنگ نرم و بیداری اسلامی اشاره کرد و گفت: بانوان مسلمان در جامعه هم نقش خواهر را دارند، هم نقش همسر، هم نقش دختر و هم نقش مادران را در آینده برعهده خواهند داشت.
وی خاطرنشان کرد: بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی نقشی تعیین کننده دارند و دختران ما با زینت حیا در جامعه باید به ایفای نقش بپردازند.
شریعتی اظهار داشت: دانشگاه مذاهب بستری را برای پیشبرد اهداف متعالی دین اسلام، سنت پیامبر و ایجاد وحدت و همدلی فراهم کرده است و با حضور همه دانشجویان خویش نقش تعیین کننده ای در ارتقای بینش دینی و فرهنگی جامعه برعهده دارد.
دریافت و انتشار: امید بهمنی
6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.