بابک قنبری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: چادر، پتو، لباس گرم، وسایل بهداشتی و درمانی، آب معدنی، انواع کنسرو، خشکبار، شیرخشک و وسایل نوزاد عمده اقلام مورد نیاز زلزله زدگان است.
وی با بیان اینکه هلال احمر متولی و مسئول ارسال کمک های مردمی به زلزله زدگان است، افزود: کمک های مردمی به پایگاه های هلال احمر مستقر در شهر هر روز پس از تفکیک و بسته بندی به استان کرمانشاه ارسال می شود.
قنبری تاکید کرد: ارسال کمک ها خارج از این، باعث ایجاد هرج و مرج در توزیع نامناسب در میان افراد آسیب دیده می شود لذا از مردم درخواست می کنیم کمک های خود را به پایگاه های هلال احمر تحویل دهند تا با سرعت بیشتری در اختیار آسیب دیدگان قرار گیرد.
وی یادآور شد: هم اکنون 48 پایگاه جمعیت هلال احمر در مناطق مختلف استان کردستان آماده دریافت کمک های مردمی به زلزدگان غرب استان کرمانشاه است که 12 پایگاه در سنندج، 2 پایگاه در دیواندره، 8 پایگاه در سقز، 7 پایگاه در مریوان، 2 پایگاه در قروه، 4 پایگاه در دهگلان، 3 پایگاه در بیجار، 2 پایگاه در کامیاران، 6 پایگاه در بانه و 2 پایگاه در سروآباد مستقر شده است.
قنبری اضافه کرد: بیش از 100 نفر از جوانان داوطلب به منظور تفکیک و بسته بندی کمک های مردمی در پایگاه های هلال احمر سنندج مشغول به ارائه خدمت هستند.
به گزارش ایرنا، تاکنون 200 محموله کمک های مردمی از این استان با همکاری جمعیت هلال احمر به مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه ارسال شده است.
زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9.33 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند و تاکنون بیش از 250 پس لرزه با قدرت سه ریشتر به بالا در این منطقه ثبت شده است.
کانون این زمین لرزه مرز ایران و عراق نزدیکی شهر ازگله در استان کرمانشاه گزارش شده که زیان ها و خسارت های مالی و جانی زیادی به بار آورده است.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه تاکنون 432 کشته و هفت هزار و 817 مصدوم داشته است، این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد
خبرنگار: شیوا اردلان منش ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7352/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.