به گزارش ایرنا، آرتیکاس اقبال روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خسارتی از 2 شهرستان قروه و بیجار گزارش نشده است اما با این وجود اعضای مدیریت بحران در این شهرستان ها در حالت آماده باش هستند.
وی افزود: در شهرستان مریوان 3٨ واحد، در دهگلان 156 واحد، در سنندج 4٨ واحد، در سروآباد یک واحد، در بانه 32 واحد و کامیاران را 37 واحد شهری خسارت دیده است.
اقبال تاکید کرد: آمار واحدهای خسارت دیده روستایی در شهرستان مریوان 2٨7 واحد، شهرستان دهگلان 7٨5 واحد، سقز سه واحد، سروآباد 22 واحد، بانه 101 واحد، کامیاران 17 واحد و دیواندره یک واحد گزارش شده و در 9 روستای شهرستان سنندج نیز خسارت هایی به واحدهای مسکونی وارد شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان با بیان اینکه مدارس خسارت دیده در زلزله شب گذشته مربوط به شهرستان های مریوان، دهگلان و سقز هستند، یادآور شد: آمار نهایی خسارت این زلزله متعاقبا به اطلاع مردم کردستان خواهد رسید.
به گزارش ایرنا از مرکز لرزه نگاری کشوری، زمین لرزه ای به بزرگی 7 و 2 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه استان های غربی کشورمان را لرزاند.
مرکز وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و عمق 11 کیلومتری زمین بوده است.
این زمین لرزه در 5 کیلومتری ازگله، 25 کیلومتری تازه آباد، 37 کیلومتری باینگان، 112 کیلومتری سنندج و 122 کیلومتری کرمانشاه روی داده است.
این زمین لرزه که مرکز آن حلبچه در کشور عراق و در نزدیکی ازگله استان کرمانشاه بوده است در بیشتر شهرهای استان کردستان نیز با شدت احساس شد.
مردم در شهرهای مختلف این استان از جمله سنندج، قروه، بانه، کامیاران، دیواندره، بیجار و مریوان از خانه های خود خارج شده و در کوچه ها و خیابان های این شهرها حضور دارند.
خبرنگار: امید بهمنی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.