به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدمحمد حسینی ‌شاهرودی روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات در کردستان افزود: توجه به بخش تولید به منظور توسعه و تقویت صادرات از نیازهای استان است چرا که ظرفیت مرزی بودن بستر را برای صادرات تولیدات داخلی فراهم می کند.
وی با بیان اینکه ظرفیت برای در دست گرفتن بازارهای کشورهای همسایه در استان وجود دارد، اظهار کرد: باید همه در حوزه صادرات تلاش کنیم و بخش خصوصی نیز با جدیت ورود پیدا کند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان یادآور شد: اراده در بحث حمایت از تولید در استان در بین مدیران و مسئولان وجود دارد و باید با برنامه ‌ریزی مناسب زمینه توسعه صادرات را فراهم کنیم.
آیت الله حسینی شاهرودی گفت: با افزایش صادرات از مرزها موضوع کولبری به شیوه فعلی هم ادامه پیدا نمی کند و می توان افراد فعال در این بخش را به صورت عزتمندانه در سود تجارتی که از مرزها حاصل می‌شود، سهیم کرد.
به گفته وی، در استانی با این همه ظرفیت، چرا نتوانسته‌ ایم شرایطی فراهم کنیم که مردم عزتمندانه زندگی کنند و اشتغال مفید داشته باشند.
وی با اشاره به انتخاب استاندار بومی برای استان کردستان و توان و تجربه اش در حوزه بخش خصوصی اضافه کرد: همه باید پای کار بیایند و کمک کار استاندار باشند تا شاهد رونق دو بخش تولید و اشتغال در استان باشیم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج نیز در این آیین گفت: اقدامات و تصمیمات بدون کارشناسی و بدون نظر صاحب ‌نظران در بخش خصوصی هیچوقت به نتیجه نخواهد رسید.
سید کمال حسینی افزود: صادر کننده بدلیل وجود هزینه‌های سرسام ‌آور، زمان و فرصت‌های از دست رفته نیازمند تسریع در روند صادرات است.
به گفته وی، قیمت تمام ‌شده کالا و کاهش هزینه‌های مالی و مالیاتی و فرآیند صادرات از دیگر مشکلات صادر کنندگان در این استان است.
وی اظهار کرد: کیفیت بسته ‌بندی و تسهیل در فرایند صادرات و اجرای تعهد در تجارت بین‌الملل از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است.
در این آیین از تولید کنندگان و صادر کنندگان نمونه تقدیر شد.
خبرنگار: امید بهمنی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.