حسن خدابنده لو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بالگرد این جمعیت ساعتی پیش و چهار دستگاه آمبولانس به همراه 100 امدادگر در قالب هشت تیم نیز شب گذشته به مناطق زلزه زده کرمانشاه اعزام شدند.
وی افزود: این هشت تیم شامل تیم های آواربرداری، اسکان اضطراری، آنست (سگ های جستجوگر)، تغذیه اضطراری، بهداشت و درمان، واکنش سریع و تیم های امدادی و عملیاتی هستند.
خدابنده لو یادآور شد: این هشت تیم علاوه بر تجهیزات مورد نیاز، مقادیر زیادی جیره خشک و غذایی، پتو، چادر و مایحتاج اولیه برای کمک به مردم این منطقه به همراه دارند.
دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان نیز برای کمک به حادثه دیدگان استان کرمانشاه، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 9 دستگاه آمبولانس مرکز فوریت های پزشکی استان را به همراه پرسنل و کادر درمانی مورد نیاز به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اعزام کرده است.
به گزارش ایرنا از مرکز لرزه نگاری کشوری، زمین لرزه ای به بزرگی 7 و 3 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه استان های غربی کشورمان را لرزاند.
مرکز وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و عمق 11 کیلومتری زمین بوده است.
این زمین لرزه در پنج کیلومتری ازگله، 25 کیلومتری تازه آباد، 37 کیلومتری باینگان، 112 کیلومتری سنندج و 122 کیلومتری کرمانشاه روی داده است.
این زمین لرزه در بیشتر شهرهای استان کردستان نیز با شدت احساس شد، مردم در شهرهای مختلف این استان از جمله سنندج، قروه، بانه، کامیاران، دیواندره، بیجار و مریوان از خانه های خود خارج شده و شب را در پارک ها و فضاهای باز گذراندند.
جمعیت هلال احمر استان کردستان دارای 10 پایگاه امداد جاده ای و چهار هزار داوطلب فعال و بیش از 40 هزار داوطلب آموزش دیده و آماده همکاری در شرایط سخت و بحرانی است.
خبرنگار: عبدالله رحمانی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.