به گزارش خبرنگار ایرنا، نجیب حسینی روز شنبه در نشست خبری اظهار کرد: این تعداد پرونده در سه بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و خدمات بهداشتی برای متخلفان تشکیل شده است.
وی افزود: از این تعداد پرونده، 2 هزار و 310 فقره با محکومیت هشت میلیارد و 924 میلیون ریال در بخش کالا و خدمات بود که در این بخش 2 هزار و 313 فقره مختومه شد، البته 301 فقره پرونده آن مربوط به سال گذشته بوده است.
حسینی تاکید کرد: بیشترین تخلفات صورت گرفته در این بخش مربوط به جرایم کم فروشی، گرانفروشی و تقلب بوده است.
به گفته وی، در این مدت 2 هزار 238 فقره پرونده در بخش قاچاق کالا و ارز تشکیل شد و متخلفان این بخش نیز به پرداخت 230 میلیارد و 542 میلیون ریال محکوم شدند.
وی با اشاره به اینکه کمترین تعداد پرونده های تعزیرات حکومتی کردستان در بخش خدمات بهداشتی بوده است، افزود: امسال در این بخش 58 فقره تشکیل شد و با 26 فقره پرونده باقی مانده از سال قبل در مجموع 70 فقره پرونده مختومه شده است.

** تایید حکم سه هزار و 480 فقره پرونده در اجرای احکام
مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان گفت: امسال در مجموع حکم سه هزار و 480 فقره پرونده در اجرای احکام تایید شد و 87 میلیارد و 805 میلیون و 335 هزار ریال وصول و به حساب صندوق دولت واریز گردید.
حسینی افزود: از این تعداد پرونده اجرای احکام، 2 هزار و 403 فقره پرونده در بخش کالا و خدمات بود و 6 میلیارد و 509 میلیون ریال جریمه نیز در این بخش وصول شده است.
وی اضافه کرد: در این مدت یک هزار و 425 فقره پرونده قاچاق کالا و ارز تشکیل شد و 51 میلیارد و 207 میلیون ریال وصول شده است.
حسینی یادآور شد: امسال 50 فقره بخش خدمات بهداشتی به اجرای احکام ارجاع داده شد و 88 میلیون ریال جریمه نقدی نیز از متخلفان وصول گردید.
وی گفت: تعزیرات حکومتی کردستان به عنوان شعبه تجدیدنظر سه استان کردستان، کرمانشاه و همدان در نظر گرفته شده و امسال 312 فقره پرونده تجدیدنظر مربوط به این سه استان بررسی شده است.
وی اضافه کرد: قبل از راه اندازی این شعبه تجدید نظر، مردم باید برای بررسی پرونده های خود به تهران مراجعه می کردند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان افزود: در تمامی شهرستان های استان به جزء سه شهرستان سروآباد، دهگلان و دیواندره اداره تعزیرات حکومتی دایر است و مردم این سه شهرستان نیز می توانند برای پیگیری کارهای خود به ترتیب به ادارات تعزیرات حکومتی در شهرستان های مریوان، قروه و سقز مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلفان در بخش های کالا و خدمات، مراکز بیمارستانی و داروخانه ای و شرکت های خصوصی و دولتی می توانند درخواست کتبی خود را برای بررسی به ادارات تعزیرات حکومتی تحویل دهند.
حسینی یادآور شد: سامانه تلفن گویای تعزیرات حکومتی 135 به زودی راه اندازی می شود و شهروندان می توانند با ورود به سایت اینترنتی بازرسی و عملکرد تعزیرات حکومتی درخواست خود را ثبت کنند.
سازمان تعزیرات حکومتی در آبان سال 1373 با تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام و بر اساس قانون تعزیرات حکومتی، با هدف مقابله با هجمه مفسدان خرد و کلان اقتصادی و حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان تاسیس شد.
خبرنگار: عبدالله رحمانی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.