سرپرست معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: از اواخر سال 95 تا پایان شش ماهه اول امسال حدود 997 کنتور و لوازم اندازه گیری هوشمند در قالب طرح فهام در استان نصب شده است.

به گزارش ایلنا، محمد مراد زرنشان با بیان این مطلب افزود: مشترکین دیماندی در اولویت نصب کنتور هوشمند قراردارد و از این رو این طرح از مشترکین با دیماند بالا شروع شده و به تدریج کلیه مشترکین دیماندی از این کنتورها استفاده خواهند کردو

زرنشان تأکید کرد: با توجه به تأثیرات مثبت این کنتورها و دریافت نتایج و باز خوردهای اجرایی این طرح، خریداری 3 هزار کنتور دیگر در دستور کار قرار گرفته و به احتمال فراوان در دی ماه تحویل شرکت خواهد شد و ظرف مدت یک سال نسبت به نصب آن ها اقدام می شود.

وی در خصوص مزایای لوازم اندازه گیری  طرح فهام به کاهش تلفات غیر فنی، پایش تلفات فنی، حذف خطای انسانی ناشی از قرائت، پایش رخدادها و اتفاقات بستر کنتور، تنظیم و رفع مشکل کنتور از راه دور و امکان قرائت در زمان دلخواه اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از اطلاعات این کنتورها در طرح‌های عبور از پیک تابستان بهره برداری خواهد شد و  مصرف مشترکین صنعتی و کشاورزی که قصد همکاری با شرکت برق در ایام پیک تابستان را داشته باشند در زمان‌های مورد نظر به رحتی پایش خواهد شد.

معاون فروش خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان قابلیت یکپارچه شدن قبوض آب و برق و گاز را یکی دیگر از مزایای این کنتورها بیان کرد: در آینده اگر کنتورهای سایر دستگاههای خدمات رسان مانند آب و گاز نیز هوشمند باشند کنتورهای فهام قابلیت اتصال به این کنتورها و یکپارچه شدن قبوض را دارا هستند و در آینده قبوض شرکت هی خدمات رسان یکپارچه خواهد شد.

زرنشان با بیان اینکه کنتورهای هوشمند فهام دارای ماژول GPRS هستند و  با نصب یک عدد سیمکارت قابلیت ارسال پارامترهای اندازه گیری شده در هر زمان را به کاربران می دهد  یادآور شد: کنتورهای هوشمند جدید علاوه بر سنجش میزان انرژی اکتیو و راکتیو مصرفی، سایر پارامترهای الکتریکی از قبیل ولتاژ، جریان، توان، هارمونیک تا مرتبه 17 و ضریب قدرت را نیز اندازه گیری می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.