سه مرکز غیر دولتی در حوزه آسیب های اجتماعی روز دوشنبه با حضور مسئولان کشوری و استانی در سنندج افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سه مرکز غیر دولتی در حوزه آسیب های اجتماعی روز دوشنبه با حضور مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور و مدیران استانی در سنندج افتتاح شد. 

مرکز حمایتی_آموزشی کودک و خانواده با پذیرش و ساماندهی ۹۵ کودک و خانواده های آنان به منظور کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از حضور و کار کودکان در خیابان و ارتقای سلامت فردی و روانی با استفاده از رویکردهای نوین و خانواده محور و در نهایت حمایت از حقوق کودکان خیابانی و حفظ منافع اولیه کودکان به ارائه خدمات می پردازد.

در این مرکز جلوگیری از بازماندگی تحصیلی کودکان از طریق حمایت های مالی و آموزشی و حرفه آموزی برای خانواده های آنان توسط روانشناسان و مددکاران اجتماعی از جمله هدف و اولویت راه اندازی این مرکز بیان شده است.

دیگر مرکز غیر دولتی در حوزه آسیب‌های اجتماعی مرکز خانه امن به عنوان مکانی جهت اسکان موقت زنان و دختران در معرض خشونت یا خشونت دیده است که تمامی خدمت گیرندگان از طریق این مرکز تحت نظارت سازمان بهزیستی و یا مرکز مداخله در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی ارجاع می شوند.

جامعه هدف این مرکز تحت حمایت های مالی و معنوی و آموزشی قرار می گیرند و از خدمات متخصصان وکارشناسان بهره‌مند می شوند.

ندای مهر دختران به عنوان دیگر مرکز در پیشگیری و توانمند‌سازی دختران در معرض آسیب‌های اجتماعی از طریق مددکاران اجتماعی و روانشناسان به فعایت و ارائه خدمات می پردازد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.