به گزارش خبرنگار ایرنا، علی محمد مرادی شامگاه یکشنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر سنندج، اظهار کرد: برای جبران مشکل کاهش آب دریاچه ارومیه آب سد داریان در کردستان و سدهای دیگر استان ها را به آن انتقال می دهند اما به این شیوه دریاچه ارومیه احیا نمی شود.
وی افزود: پیش از بروز بحران دریاچه ارومیه، 100 هزار حلقه چاه بدون مجوز در آن منطقه حفر شده بود که بعدها به این چاه ها مجوز دادند و اکنون و با کاهش آب دریاچه ارومیه، 67 هزار و 500 حلقه چاه دیگر نیز در این منطقه حفر شده است.
نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای احیای دریاچه ارومیه باید سفره های زیرزمینی را تغذیه کرد و برخی از امور کشاورزی و صنعتی که آب زیادی مصرف می کنند را تعطیل کرد و انتقال آب سدها در این خصوص کارساز نیست.
مرادی به استفاده نشدن آب برخی از سدهای استان کردستان در خود استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: 20 سد در استان وجود دارد که مدیریت بسیاری از آنها در دست مسئولان استان نیست و برای منابع آبی این سدها در دیگر استان ها تصمیم گرفته می شود.
وی با اشاره به اینکه در ابتدا وزارت نیرو اجازه نمی داد از سد قوچم آب شرب مورد نیاز قروه تامین شود، گفت: در کمیسیون کشاورزی قانونی تصویب کردیم که براساس آن در هر منطقه که سد اجرا شده باید در ابتدا آب شرب آن منطقه تامین و بعد به سایر نقاط انتقال داده شود تا این نوع مشکلات حل شد.
وی افزود: تخصیص 40 میلیون مترمکعب آب از سد آزاد برای شهر سنندج را با جدیت دنبال می‌ کنیم.
مرادی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت بها دادن به شوراها گفت: دسترسی نداشتن به اعتبارات ملی و کم بودن تخصیص از اعتبارات استانی، شوراهای اسلامی را محدود کرده است.
مرادی ادامه داد: انبوهی از قوانین وجود دارد که عمر زیادی از آنها گذشته و جوابگوی زمان و نیازهای کنونی نیست که قوانین شهرداری ها یکی از این قوانین است.
خبرنگار: امید بهمنی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.